اخبار مهم » پیشخوان » درمان » سلامت » ورزش
کد خبر : 4552
جمعه - ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷

نجات مرد میانسال بر فراز کوه رحمت تخت جمشید

مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت گفت: به علت فاصله زیاد تا دامنه کوه و جراحت مصدوم، نجات گران کوهستان تقاضای بالگرد کردند که با هماهنگی مرکز اورژانس مرودشت بالگرد از شیراز پرواز و با اعلام GPS منطقه، بالگرد اورژانس در قله کوه فرود آمد.

نجات مرد میانسال بر فراز کوه رحمت تخت جمشید

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیدان، سید حسن دهقانیان مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت از گرفتاری و مصدومیت فردی میانسال در کوه رحمت تخت جمشید خبر داد و اظهار داشت: مقارن ساعت ۹:۲۰ دقیقه بامداد امروز پنجم اردیبهشت ماه ۹۹ با اعلام گرفتاری و مصدومیت فردی میانسال بر اثر سقوط از دیواره جنوبی کوه رحمت تخت جمشید مرودشت ، بلافاصله تیم چهارنفره واکنش سریع امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت و یک پرسنل کادر به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

دهقانیان در ادامه افزود: پس از هماهنگی با مرکز کنترل و عملیات استان EOC و با اطلاع فرماندار ویژه شهرستان مرودشت، این تیم به منطقه اعزام و پس از ۳ ساعت کوه پیمایی به مصدوم دسترسی پیدا کردند.

وی گفت: عملیات نجات با اقدامات کمک های اولیه برای فرد مصدم که از ناحیه پا و دست چپ دچار شکستگی و جراحت شدید شده بود انجام شد.

مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت تصریح کرد: به علت فاصله زیاد تا دامنه کوه و جراحت مصدوم، نجات گران کوهستان تقاضای بالگرد کردند که با هماهنگی مرکز اورژانس مرودشت بالگرد از شیراز پرواز و با اعلام GPS منطقه، بالگرد اورژانس در قله کوه فرود آمد.

این مقام مسئول عنوان کرد: مصدم به وسیله بسکت به بالگرد انتقال و برای ادامه روند درمان به بیمارستان شیراز انتقال داده شد.

دهقانیان در پایان خاطرنشان کرد: در این عملیات ۷ ساعت و نیمی، پرسنل پاسگاه انتظامی تخت جمشید نیز از نزدیک و پا به پای نجاتگران در منطقه حضور داشتند.

پایان/