اخبار مهم » بهداشت » پیشخوان » درمان » دولت » سلامت » فرهنگ عمومی » گفتگو » ویژه
کد خبر : 4619
یکشنبه - ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
در گفتگو با بخشدار سیدان مطرح شد:

از رعایت نکات بهداشتی تا نظارت بر اصناف

بخشدار سیدان گفت: با هماهنگی خبرنگار آزاد و مسئول پایگاه خبر سیدان تصمیم بر این شد که با رعایت موارد قانونی و شغلی، اخبار صحیح و واقعیت های مورد نیاز به مردم انتقال داده شود و ضمن رعایت اصول کاهش تنش و اضطراب در بخش، راه کارهای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان و بخش برای مردم تشریح کنند.

از رعایت نکات بهداشتی تا نظارت بر اصناف

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، جلیل اسکندری بخشدار سیدان در گفتگو با خبرنگار ما از اعلام دستورالعمل های بهداشتی و بخشنامه هایی که از سوی مسئولین و کارشناسان مرکز بهداشت و درمان و فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت ابلاغ شده است خبر داد.

بخشدار سیدان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی بخش سیدان موظف به رعایت و اجرای این دستورالعمل ها و بخشنامه ها شده اند.

اسکندری بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: با اهم اقدامات و تمهیدات مسئولین و کارشناسان مرکز بهداشت و درمان شهرستان و بخش سیدان وضعیت در هفته های اول سفید بود.

وی در ادامه افزود: با توجه به ترددهای غیر ضروری و ارتباط برخی افراد به خارج از بخش و بالعکس و نظر به اینکه در مرکز شهرستان و شهرهای نزدیک بخش وضعیت قرمز اعلام شده است، بخش سیدان نیز به وضعیت قرمز نزدیک است و رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیشتر ازقبل باید مد نظر عموم مردم قرار بگیرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای ارتقا سلامت همگانی و مصون ماندن از خطر ابتلا به این ویروس شهروندان بایستی از مراجعات غیرضروری به مراکز عمومی و ادارات و نهادها خودداری کنند و نکات ایمنی را به صورت جدی رعایت کنند.

بخشدار سیدان خاطرنشان کرد: توسط کارشناسان مرکز بهداشت، اداره صنت، معدن و تجارت و اتاق اصناف از واحدهای صنفی به خصوص نانوایی ها  و فروشگاه های مواد غذایی به صورت بازدید و سرکشی انجام می شود تا نکات بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

اسکندری افزود: با هماهنگی خبرنگار آزاد و مسئول پایگاه خبر سیدان تصمیم بر این شد که با رعایت موارد قانونی و شغلی، اخبار صحیح و واقعیت های مورد نیاز به مردم انتقال داده شود و ضمن رعایت اصول کاهش تنش و اضطراب در بخش، راه کارهای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان و بخش برای مردم تشریح کنند.

وی از برگزاری آموزش های مسائل بهداشت، خود مراقبتی و رعایت نکات ایمنی خبر داد و تصریح کرد: این آموزش ها به امام جماعت مساجد، دهیاران، شوراهای اسلامی و مسئولین پایگاه های مقاومت بسیج در سطح بخش داده شده است تا مردم را آگاه کنند.

این مقام مسئول در خصوص ایستگاه تب سنجی و غربالگری که در سطح بخش اجرایی شد عنوان کرد: در ورودی های شهر سیدان و فاروق، سیوند و دیگر روستاهای پرجمعیت از ۴ اسفند ماه ۹۸ این طرح با رعایت دستورالعمل ها و ملزومات ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا شهرستان به نحو مطلوب و شایسته اجرایی شد.

بخشدار سیدان گفت: برپایی ایستگاه های تب سنجی و غربالگری درسطح بخش با همکاری حوزه مقاومت بسیج، نیروهای انتظامی، جمعیت هلال احمر، مرکز بهداشت و درمان و سازمان های مردم نهاد انجام شد.

اسکندری تاکید کرد: اقدامات گندزدایی و ضدعفونی مراکز و اماکن عمومی در ابتدا با همکاری شهرداری ها و دهیاران انجام شد که در ادامه این فعالیت در شهر سیدان توسط کامیونداران و تراکتورداران و دیگر نیروهای مردمی ادامه یافت.

وی در پایان گفت: از تمامی نیروهای مردمی و مسئولین در سطح بخش که به صورت مداوم و شبانه روزی اقدام به خدمت رسانی در ایستگاه های سلامت، گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی تلاش، همراهی و همکاری کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

پایان/