به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان  به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: بر اساس نامه مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگلها، مراتع و آبخیز داری کشور هر گونه تقاضای واگذاری به منظور پرورش دام سبک اعم از پرورشی و داشتی در مراتع ممنوع است‌.

رحیمی افزود: افراد داری پروانه چرا و طرح مرتع داری در صورت تقاضا می توانند با تعدیل دام و حذف از مرتع و با ابطال “پروانه چرا” با گذراندن مراحل قانونی نسبت واگذاری اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه واگذاری مربوط به دام های پرورشی و داشتی مبین حضور دام های سبک ناشی از این واگذاری ها در عرصه های مرتعی است، تصریح کرد: واگذاری مرتع جهت پرورش و نگهداری هر نوع دام سبک به سایر متقاضیان نیز ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه تعادل بین دام و مرتع ضروری است یادآور شد: بدیهی است واگذاری صرفا با رعایت دستور العمل های ابلاغی بلامانع خوهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به  اینکه در شهرستان بیش از ۱۲۰ هزار هکتار مرتع وجود دارد خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از افراد با نقض قوانین و دستو العمل ها اقدام به چرای بی رویه دام در مراتع می کنند که این اتفاق موجب تخریب عرصه های طبیعی و بر هم زدن تعادل دام و مرتع خواهد شد.

پایان/