اخبار مهم » پیشخوان » طبیعت
کد خبر : 4729
پنجشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

نجات دو توله خرس سرگردان از منطقه شکار ممنوع کوه خرسی مرودشت

در پی گزارش روستائیان منطقه ابرج شهرستان مرودشت مبنی بر مشاهده دو توله خرس سرگردان در ارتفاعات منطقه، ماموران اجرایی به منطقه عزیمت کردند.

نجات دو توله خرس سرگردان از منطقه شکار ممنوع کوه خرسی مرودشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیدان ،لیلا جولایی رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست فارس گفت: در پی گزارش روستائیان منطقه ابرج شهرستان مرودشت مبنی بر مشاهده دو توله خرس سرگردان در ارتفاعات منطقه، ماموران اجرایی به منطقه عزیمت نمودند و بعد از چند روز پایش توله ها دورادور تحت نظر قرار گرفتند.
وی افزود: پس از اطمینان از عدم حضور خرس مادر تیمی از کارشناسان، نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست و دامپزشک پارک ملی بمو با همراهی روستائیان به منطقه عزیمت نموده و موفق به زنده گیری توله خرس ها شدند. هر دو توله خرس که بسیار ضعیف و دچار سو تغذیه بودند به شیراز منتقل و در حال حاضر در یکی از کلینیک های دامپزشکی تحت درمان قرار دارند.
وی اضافه کرد: خرس قهوه ای بزرگترین گونه گوشتخوار ایران است که در جنگل های مناطق کوهستانی البرز و زاگرس پراکنش دارد. با توجه به منابع غذایی در دسترس رژیم متفاوتی دارد و همه چیز خوار است. خرس و جنگل در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند و حفاظت از یکی موجب حفظ بقا دیگری است.
گفتنی است منطقه شکار ممنوع کوه خرسی در شمال استان فارس مهمترین زیستگاه گونه خرس قهوه ای به شمار می رود.