اخبار مهم » اقتصاد » اقتصاد ایران » بهداشت » پیشخوان » درمان » سلامت » ویژه
کد خبر : 4971
سه شنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

کیت تشخیص ۳۰ ثانیه ای کرونا در شیراز رونمایی شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص رونمایی کیت تشخیص ٣٠ ثانیه‌ای کرونا در شیراز خبر داد و گفت: این کیت هنوز تاییدیه نهایی را دریافت نکرده و امیدواریم شاهد تجاری سازی این ایده نوآورانه باشیم.

کیت تشخیص ۳۰ ثانیه ای کرونا در شیراز رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیدان، ظهر امروز سورنا ستاری در حاشیه افتتاح پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان در شیراز به خوبی در حوزه کرونا وارد شده‌اند و همچنین ایده‌های جدیدی در بحث تشخیص این بیماری ایجاد شده  اما قطعا شیراز تا رسیدن به نقطه طلایی هنوز فاصله زیادی را دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت زیر ساخت های این اکوسیستم را تقویت می کند عنوان کرد: امروز دانشگاه، خیرین و سرمایه گذاران جوانان کارآفرین را نیز حمایت می‌کنند.

ستاری تاکید کرد: اگر یک محصول بخواهد به تولید انبوه برسد و کاری تجاری انجام دهد باید با حمایت بخش خصوصی آن را عملی کند و دولت تنها زیر ساخت این مهم را ایجاد می‌کند، چرا که با وام دولت معمولا شرکت‌هایی که در این مقطع هستند، پا نمی‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شیراز سرمایه گذارانی هستند که از جوانان حمایت می‌کنند.کمک‌هایی که ما می‌کنیم ریسک سرمایه گذاری را کم می‌کند.دولت در حوزه اعطای وام‌ها، موضوع معافیت‌ها، گمرگ کامل حمایت می‌کند اما واقعیت این است که تا یک اکوسیستم شکل نگیرد یک اختراع به تولید انبوه نمی‌رسد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به استان فارس از ۵ واحد صنعتی دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کرد.

صبح امروز معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با همراهی استاندار و جمعی از مدیران استان فارس، از پنج  شرکت دانش‌بنیان فعال در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کرد.

در این برنامه، ستاری از شرکت‌های دانش بنیان “سینا کنترل شیراز” تولید کننده ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، “شرکت شگفت افزار” تولید کننده ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، “واحد صنعتی مکانیک گستر شیراز” تولید کننده ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته،” شرکت داده گستران دنا” تولید کننده تجهیزات پزشکی و “شرکت فن آوران  شایان طرح” تولید کننده سخت افزار و تجهیزات سخت افزار برق الکترونیک و لیزر، بازدید کرد و علاوه بر آشنایی با توانمندی ها و ظرفیت های این واحدها در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

انتهای پیام/