به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، اقامتگاه بوم گردی لیرک سیوند که از بزرگترین اقامتگاه های بوم گردی استان فارس است با مدیریت آرش جونیده در خرداد ماه سال ۹۹ با حضور مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری فارس و همچنین مقامات استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

آرش جوینده مدیر اقامتگاه بوم گردی لیرک سیوند در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این اقامتگاه با مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۹۰۰ متر مربع با ظرفیت ۱۲۰ نفر طراحی شده است.

جوینده افزود: اقامتگاه بوم گردی لیرک با حجم سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

مدیر اقامتگاه لیرک سیوند تاکید کرد: با توجه به قرار داشتن روستای سیوند در مسیر گردشگری تخت جمشید و پاسارگاد این تصمیم را گرفتم تا در اینجا سرمایه گذاری کنم.

وی با بیان اینکه بوم گردی باید جایگاه اصلی خودش را حفظ کند عنوان کرد: اقامتگاه بوم گردی رسماً و عملاً هتلی در روستا محسوب می شود.

جوینده گفت: با توجه به جمعیت گردشگری داخل و خارج، مردم سیوند باید این روستا را به جهان معرفی کنند و به نوعی این مردم  هستند که سیوند را می سازند.

مدیر اقامتگاه بوم گردی لیرک سیوند در رابطه با معماری این مکان گردشگری تصریح کرد: این نوع معماری به گونه ای طراحی شده است که نیاز به بازسازی مجدد ندارد.

وی بیان کرد: اگر ۱۰ سال قبل این کار را شروع کرده بودم خیلی از بناهای قدیمی سیوند را می توانستیم بازسازی کنیم که علارغم جذابیت های بیشتر روستا شاهد جذب بالای گردشگر نیز بودیم.

جوینده گفت: نیازی نیست مردم هزینه کنند اما می توانند سیوند را به عنوان یک روستای گردشگری به جهان معرفی کنند.

خبرنگار: مژگان وفایی

پایان/