به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان به نقل از خبرگزاری فارس حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز، آغاز به کار مجلس یازدهم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: نوع انتخاب های مردم نسبت به نماینده های مجلس در دور یازدهم نشانگر انتظارهایی از سوی آنان است، همچنین این انتخابات نشان داد که انتظار های مردم در مجلس دهم برآورده نشده بود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس دهم موفق و کار آمد نبود، اضافه کرد: موضوع معیشت و اشتغال جوانان از جمله مواردی بود که نشان از ناکارآمدی مجلس دهم داشت، اگر آن صفاتی که مد نظر امام(ره) و مقام معظم رهبری در مجلس وجود داشت باشد، آنگاه مجلس می تواند با تسهیل کردن قوانین مورد نیاز مشکلات مردم را برطرف کند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز موضوع فساد را یکی دیگر از عوامل ناکارآمدی مجلس دهم دانست و یادآور شد: مجلسی که یک پای رانت در کشور باشد مجلس کارآمد نخواهد بود، به زندان رفتن ۲ نماینده مجلس دهم نشان از ناکارآمدی مجلس دهم داشت، لذا انتظار مردم اجرای دستورات مقام معظم رهبری، پاکدستی نماینده های مردم است، نماینده مجلس نباید وکیل الدوله باشد بلکه باید قدرت مقاومت در کشور را بالا ببرد که لازمه آن نیز تقوا است.

وی با بیان اینکه لازمه کارآمدی مجلس، نظامند بودن آن است، مطرح کرد: اگر نماینده ای رای می آورد باید در جلسات و مجلس حضور پیدا کند که متاسفانه در مجلس دهم این حضور را شاهد نبودیم نه اینکه در دوره های گذشته اینگونه نبوده است اما بروز عدم حضور در جلسات در مجلس دهم بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه با تاکید بر اینکه عدم حضور نماینده ها در مجلس لطمه به کشور است، افزود: هنگامی که نماینده ها با یکدیگر همراه باشند می توانند به نحو مطلوبی برکشور نظارت کنند اما هنگامی که هر یک از نماینده ها به فکر منافع گروه و خود باشد نمی توانند به مسائل اصلی کشور فکر کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری انتظار علما و روحانیون فارس از نماینده های مردم استان در مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در نخستین جلسه دیدار نماینده های فارس در مجلس شورای اسلامی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، بیان شد که منافع استان باید به صورت کلان دیده شود، همچنین نباید به استان به صورت جزیره ای نگاه کرد، اگر اینگونه اندیشیدیم موفقیتی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر نماینده های مردم فارس در مجلس شورای اسلامی به صورت کلان به مسائل استان نگاه کنند قطعا می توانند با همراهی یکدیگر و اتحاد مشکلات استان را برطرف کنند اما اگر اینگونه شد که متاسفانه همین اتفاق در نخستن گام رقم خود نمی تواند مشکلات را برطرف کرد، تاسف از جایی است که با حضور ۱۸ نماینده در سطح استان هیچکدام جایگاهی در هیئت رئیسه مجلس نداشتند و این به دلیل اتحاد و همراهی آنان است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: متاسفانه عدم همراهی و اختلاف نظر در بین نمایندگان فارس اینگونه شد که هیچکدام نتوانند جایگاهی در هیئت رئیسه داشته باشند، به عنوان یک طلبه از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی انتظار داشتم که پا روی منیت خود بگذارند و یک نفر را معرفی کنند چراکه استان فارس گسترده است اما به دلیل عدم اتحاد نمایندگان متاسفانه نمایندگان جایگاهی در هیئت رئیسه نداشتند در صورتی که استان های کوچک دیگر با اتحاد توانستند در جایگاه هیئت رئیسه قرار گیرند. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم عدم حضور نمایندگان فارس در جایگاه هیئت رئیسه تلنگری باشد که هر وقت منیتی در کار آمد همین موضوع وجود خواهد داشت و به مسائل مطلوب نخواهیم رسید.

انتهای پیام/