اخبار مهم » انرژی » پیشخوان » سیاست » مجلس
کد خبر : 5366
سه شنبه - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

نماینده سابق مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد هم نفتی شد

با پایان یافتن مجلس دهم، برخی رسانه‌ها از استخدام ۲۰ نماینده ادوار پیشین -که از ورود به مجلس یازدهم بازمانده اند- در وزارت نفت خبر دادند.

نماینده سابق مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد هم نفتی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، در لیست منتشر شده از اسامی نمایندگانی بعد از دوره نمایندگی به وزارت نفت می روند، نام محمد مهدی برومندی نیز دیده می شود. وی مدرک مهندس کشاورزی خود را از دانشگاه آزاد ارسنجان گرفته است و مردم ارسنجان ، مرودشت و پاسارگاد را در مجلس نهم و دهم نمایندگی می‌کرد. همچنین برومندی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود که در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از رقیب جوان خود شکست خورد.

انتشار این خبر در فضای مجازی واکنش های متعددی به همراه داشت. کاربری اینگونه از استخدام این نماینده در وزارت نفت انتقاد می کند.

محمود نگهبان سلامی و محمد مهدی برومندی، نمایندگان ‎مجلس دهم با تحصیلات روانشانسی و مهندسی کشاورزی، در ‎وزارت نفت استخدام شدند. پس از بهروز نعمتی، جلیل مختار، ‎الیاس_حضرتی و …؛ اگر گفتند چرا در دوران ‎زنگنه، نفت بی در و پیکر شد، استخدام فله‌ای نمایندگان را فراموش نکنید!”

برومندی تنها نماینده ادوار استان فارس نیست که نفتی می شود. حسن شبانپور نماینده سابق مرودشت، ابوالقاسم رحمانی نماینده سابق اقلید، محمد سقایی نماینده سابق استهبان و نی‌ریز، غلامحسین فروغی نیا نماینده سابق شیراز از نمایندگانی هستند که بعد از دوران نمایندگی به حوزه انتخابیه خود برنگشتند.

پیش از افشای این لیست هم هدایت الله خادمی زمانی که زنگنه برای کسب رای اعتماد از مجلس معرفی شده بود این موضوع را مطرح و نسبت به استخدام نمایندگان بازمانده از ورود به مجلس در وزارت نفت اعتراض کرده بود.

خادمی در مرداد ماه سال ۹۶ در حالی که در مخالفت با وزارت زنگنه در صحن علنی مجلس نطق می‌کرد گفت: وزیر نفت نمایندگان بازمانده از مجلس را به استخدام وزارتخانه درآورده است.  بهتر است نمایندگان مجلس را استخدام نکنید و به رسالت خود برسید.

این افشاگری از صحن علنی اما باعث شد تا بیژن زنگنه برای اولین بار رسماً به استخدام نمایندگان مجلس در وزارت نفت اذعان و این موضوع را باعث افتخار خود بداند.

بیژن زنگنه هنگامی که به پشت تریبون مجلس رفت در پاسخ به این ایراد مطرح شده از سوی نایب رئیس کمیسیون انرژی گفت: «می‌گویند نمایندگان ادوار را استخدام کردید. خب هر دوره‌ای که تمام می‌شود یکی از دغدغه‌های هیأت رئیسه مجلس این است که با وزرا جلسه می‌گذارد تا این نمایندگانی که کاری ندارند را به کار گیرند. خب نماینده‌ای که کار ندارد چه شود آیا باید در جامعه رها شود؟ اگر نماینده‌ای نگران شغل آینده خود باشد حتی در حد یک حقوق دولتی هزار مفسده دیگر ایجاد می‌شود. لذا من هم افتخار می‌کنم که تعدادی از این نمایندگان ادوار را به کار گرفتم و این کار مخفیانه نیست.

زنگنه در واقع به استخدام کسانی در وزارت نفت افتخار می‌کرد که پیش از بررسی صلاحیتش برای تصدی وزارت تحت عنوان نمایندگان ادوار نامه حمایت آمیزی از او منتشر کرده بودند.

انتهای پیام/