اخبار مهم » اقتصاد » اقتصاد ایران » انرژی » پیشخوان » گفتگو
کد خبر : 5475
شنبه - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

آتش سوزی در کارخانه آزمایش مرودشت

ورودی کارخانه آزمایش مرودشت طعمه حریق شد.

آتش سوزی در کارخانه آزمایش مرودشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، مکی شهردار مرودشت از آتش سوزی کارخانه آزمایش خبر داد و گفت: کارخانه آزمایش یکی از قدیمی ترین کارخانه های تولید یخچال در کشور محسوب می‌شود که ورودی آن به دلیل نامعلومی دچار حریق شده است .

 وی با اشاره به اینکه ۲۰ آتش نشان با ۵ خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل وقوع حادثه حضور یافتند افزود: پس از تلاش های بی وقفه آتش نشانی موفق به خاموش کردن آتش شدند.

شهردار مرودشت یادآور شد: شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش در ۱۶ اسفند سال ۱۳۳۷ خورشیدی تاسیس شد و از ابتدای سال ۱۳۳۸ فعالیت خود را به صورت رسمی در دو  واحد تهران و مرودشت آغاز کرد.

مکی تصریح کرد: تولیدات این شرکت بر اساس پروانه‌های بهره برداری، انواع کولر آبی، بخاری گازی، آبگرمکن گازی، هواساز و هوا کش‌های صنعتی در واحد تهران و انواع یخچال، فریزر، یخچال فریزر، لباسشویی در واحد مرودشت بود.

کارخانه آزمایش مرودشت پس از واگذاری به بخش خصوصی از سال ۱۳۸۸ و به دلیل این که تولیدات آن مطابق نیاز‌های مصرف کننده ساخته نمی‌شد در بازار مصرف دچار بحران شد و این کارخانه از اوایل سال ۱۳۹۱ به دلیل ناتوانی در پرداخت حقوق کارگران نیمه تعطیل شد.

انتهای پیام/