اخبار مهم » پیشخوان » درمان » سلامت
کد خبر : 5587
پنجشنبه - ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۴
فرماندار ویژه مرودشت:

تالارهای عروسی با یک سوم ظرفیت اجازه برگزاری مراسمات را دارند

فرماندار ویژه مرودشت گفت: با توجه به اینکه شهرستان مرودشت در وضعیت قرمز قرار گرفته است، موضوع تعطیل شدن و عدم اقامه نمازجمعه و جماعات توسط امام جمعه محترم پیگیری خواهد شد.

تالارهای عروسی با یک سوم ظرفیت اجازه برگزاری مراسمات را دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت، جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان برگزار شد.

رهام پیکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت وضعیت شیوع ویروس کرونا در جامعه را خطرناک توصیف کرده و اظهار داشت:بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و جدی نگرفتن خطر، شاهد افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به این بیماری هستیم.

رئیس شورای تامین شهرستان با انتقاد از برگزاری مراسمات ختم و مداحی در محل گلزار شهدا گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از طریق کانون مداحان به کلیه مداحان تذکرات لازم را بدهد تا از برپایی مراسم خودداری نمایند و شبکه بهداشت نیز برای مداحان متخلف طبق ماده ۶۸۸ از طریق دادستانی اعلام جرم نماید.

پیکری ادامه داد: جهت جلوگیری از برپایی مراسم و تجمع مردم، از ورود خودرو و همچنین صندلی و هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی به گلزار شهدا جلوگیری به عمل می آید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان مرودشت در وضعیت قرمز قرار گرفته است، موضوع تعطیل شدن و عدم اقامه نمازجمعه و جماعات توسط امام جمعه محترم پیگیری خواهد شد.

پیکری افزود: سالن های ورزشی که در زیر زمین قرار دارند یا تهویه مطلوب ندارند باید تعطیل شوند و بقیه سالن‌ها نیز تنها با یک سوم ظرفیت میتوانند فعالیت کنند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در خصوص تالارهای عروسی نیز گفت: تالارها فقط با یک سوم ظرفیت اجازه برپایی مراسمات عروسی و… را دارند و میزبان نیز موظف است لیست اسامی کلیه میهمانان همراه با شماره تلفن آنها را به مسئول تالار و شبکه بهداشت و درمان اعلام نماید ضمناً کلیه پروتکل های بهداشتی در خصوص فاصله‌گذاری، عدم تجمع و توزیع ماسک نیز باید اجرایی شود.

فرماندار ویژه مرودشت در پایان تاکید کرد: مردم شریف شهرستان باید توجه داشته باشند که این بیماری نه تنها تمام نشده بلکه آمار ابتلا به آن افزایش چشمگیری نیز داشته است که خطر زیادی را متوجه جامعه و مردم نموده است لذا کلیه مردم باید توصیه‌ها و پروتکل های بهداشتی را به صورت جدی رعایت نمایند.

 انتهای پیام/