اخبار مهم » بهداشت » پیشخوان » درمان » سلامت
کد خبر : 5732
چهارشنبه - ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

ظرفیت بیمارستان‌های فارس در حال تکمیل شدن است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بااشاره به روند رو به افزایش آمار مبتلایان بیماری کووید۱۹ در فارس، نسبت به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان فارس هشدار داد.

ظرفیت بیمارستان‌های فارس در حال تکمیل شدن است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی با گلایه از بی‌توجهی بسیاری از مردم استان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کاهش حساسیت جامعه نسبت به شیوع ویروس کرونا، از مواجهه با موج فزاینده مبتلایان کرونا و نیاز به بستری آن‌ها خبر داد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد افراد مبتلابه ویروس کرونا، ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است و با ادامه این روند مجموعه سلامت فارس برای خدمت‌رسانی بهداشتی و درمانی با چالشی بزرگ روبرو می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سهل‌انگاری در رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی و حضور مردم در مکان‌های شلوغ، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عروسی و عزاداری بدون رعایت اصول بهداشتی، عامل گسترش بیماری کووید۱۹ است.

لطفی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و پر رفت‌وآمد، از مردم استان خواست برای مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری با مجموعه سلامت فارس همکاری کنند.

وی گفت: تمام مدیران دانشگاه، پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و کارشناسان بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کروناویروس و حفظ سلامت همه افراد جامعه با تمام توان در تلاش هستند و رعایت اصول بهداشتی از سوی هم استانی‌های عزیز می‌تواند پشتوانه و امید مدافعان خط مقدم سلامت برای شکست این ویروس منحوس باشد.

انتهای پیام/