اخبار مهم » بهداشت » پیشخوان » درمان » سلامت
کد خبر : 5737
چهارشنبه - ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵

جزئیات آمار مرگ ناشی از کرونا در شهرستانهای استان فارس/۱۱ تیر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین وضعیت ابتلا به کروناویروس در استان فارس، از افزایش آمار مبتلایان به ۱۴هزار و ۸۶۱ مورد خبر داد.

جزئیات آمار مرگ ناشی از کرونا در شهرستانهای استان فارس/۱۱ تیر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، دکتر «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت دانشگاه و تبیین آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، نسبت به روند افزایشی بیماری طی ۱۰ روز گذشته در استان هشدار داد.
وی از مرگ پنج هم استانی طی روز گذشته در استان خبر داد و افزود: متاسفانه با افزوده شدن این تعداد، موارد مرگ و میر مبتلایان به کووید ۱۹ در استان به ۱۶۸ نفر افزایش یافت.
دکتر همتی با اعلام آمار تجمعی موارد مرگ و میر مبتلایان از ابتدا تاکنون در شهرستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از مجموع این تعداد، ۹۳ مورد مربوط به شیراز؛ ۹ مورد مرودشت؛ ۶ مورد کازرون؛ ۵ مورد آباده؛ اقلید، پاسارگاد و ارسنجان هر کدام ۲ مورد؛ خرامه، داراب، ممسنی، کوار، زرقان، رستم، بیضاء، سروستان، نی ریز، فیروزآباد، خرم بید و قیروکارزین هر کدام یک مورد بوده است.
معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به بهبودی کامل ۱۱ هزار و ۲۸۰ مبتلا در بیمارستان ها و ایزوله خانگی گفت: هم اکنون ۵۳۶ بیمار مشکوک و علامت دار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۸ نفر به دلیل وخامت اوضاع جسمی در بخش های ویژه بستری شده اند.
وی در ادامه با هشدار به هم استانی ها در خصوص تکمیل شدن تخت های اکثر مراکز درمانی، افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا، نقاهتگاه واقع در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب نیز به بیمارستان پشتیبان تغییر وضعیت داده است.
دکتر همتی یادآور شد: بیمار بعدی ممکن است من و شما و یا عزیزانمان باشیم، اما با رعایت قوانین بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی، می توانیم روزهای بهتری رقم بزنیم.
انتهای پیام/