به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، در ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور و ابتلای تعداد زیادی از هم وطنان به این بیماری تا مدت ها عده ای از شهروندان وجود این بیماری را باور نداشتند.

اما با وجود اعمال محدودیت ها و تعطیلی اصناف و اماکن عمومی، رفته رفته مردم نسبت به اهمیت این موضوع و خطر این بیماری واکنش هایی نشان دادند.

با شروع پیک دوم ویروس کرنا و با کنار گذاشتن اصول بهداشتی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم و مسئولین اهمیت موضوع و جدی گرفتن کووید ۱۹ کم رنگ تر و به فراموشی سپرده شد.

اما اکنون با نگاهی به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان فارس، متوجه وخامت اوضاع خواهیم شد چرا که اگر هر چه زودتر مسئولان و مردم همکاری نکنند و محدودیت ها را با جدیت انجام ندهند شاهد افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر تعداد زیادی از شهروندان و حتی عزیزان  خود هستند.

ساده انگاری و جدی نگرفتن کووید ۱۹ در بین عده ای مردم باعث افزایش آمار در بخش سیدان شد به گونه ای که ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا تصمیم به تعطیلی تفرجگاه ها گرفت.

اما همچنان می بینیم عده ای از مردم نسبت به موضوع خوش بین هستند و علارغم تعطیلی تفرجگاه ها هنوز شاهد حضور مردم در این اماکن هستیم.

گویا هراس از ابتلا به این ویروس کم شده است، به گونه ای که بسیاری از مبتلایان به این بیماری با عدم رعایت نکات بهداشتی و بدون هیچ گونه توجهی در زمینه قرنطینه کردن خود آزادانه در سطح شهر و بخش تردد می کنند.

در همین راستا باید فرهنگ سازی مناسب انجام شود تا مردم با رعایت نکات بهداشتی حافظ جان خود باشند و از انتقال این ویروس خطرناک جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام/