اخبار مهم » پیشخوان
کد خبر : 5956
دوشنبه - ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
فرمانده انتظامی مرودشت خبر داد:

انتشار دهنده کلیپ جعلی سقوط بالگرد دستگیر شد

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری عامل انتشار دهنده کلیپ جعلی و غیر واقعی سقوط بالگرد در اتوبان شیراز به سمت اصفهان خبر داد.

انتشار دهنده کلیپ جعلی سقوط بالگرد دستگیر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در استان فارس از شناسایی و دستگیری عامل انتشار دهنده کلیپ جعلی و غیر واقعی سقوط بالگرد در اتوبان شیراز اصفهان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی انتشار یک کلیپ جعلی در فضای مجازی مبنی بر سقوط بالگرد در اتوبان شیراز اصفهان و قرار داشتن محل این ادعا در حوزه استحفاظی شهرستان مرودشت، موضوع به شکل ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان به نقل از سایت پلیس فارس، زراعتیان با اشاره به اینکه انتشار آن کلیپ جعلی، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها داشت، گفت: کارشناسان پلیس فتای انتظامی شهرستان مرودشت با انجام اقدامات تخصصی مداوم، موفق به شناسایی انتشار دهنده کلیپ شدند.

فرد انتشار دهنده کلیپ جعلی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد

او ادامه داد: فرد منتشر کننده کلیپ جعلی سقوط بالگرد توسط ماموران انتظامی شهرستان مرودشت دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

زراعتیان گفت: متهم که راننده خودروی سنگین است، انگیزه خود از انتشار کلیپ یاد شده را سرگرمی دانسته و اعلام کرده است که از سر ناآگاهی دست به چنین اقدامی زده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت همچنین توضیح داد: همانگونه که در اطلاع رسانی انجام شده توسط پلیس اعلام شد، علت آتش سوزی نمایش داده شده در کیپ منتشره، آتش زدن کاه و کلش زمین‌های زراعی واقع در اطراف بزرگراه شیراز اصفهان بوده است.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد که قبل از باز نشر متون، عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، ابتدا از طریق مراجع رسمی نسبت به صحت داشتن یا نداشتن موضوع کسب اطلاع کرده و از انتشار و بازنشر مطالب و تصاویری که صحت و سقم آن مشخص نیست و امکان دارد موجب تشویش اذهان عمومی شود، پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، طی هفته‌های گذشته یک کلیپ در فضای مجازی منتشر شده بود که انتشار دهنده در آن ادعا می‌کرد بالگردی حوالی بزرگراه شیراز اصفهان در محدوده شهرستان مرودشت سقوط کرده است؛ وقوع چنین حادثه‌ای بعد از ساعتی توسط پلیس و نهادهای نظامی تکذیب شد.

انتهای پیام/