رئیس شورای هیئات مذهبی فارس از پیش‌بینی پروتکل‌های مختلف در ماه محرم و صفر مبتنی بر وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان و ارائه آن به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خبر داد.

رضا محمدیان بیان کرد: ماه‌های محرم و صفر ایامی‌ست که توجه به آنها تقویت روحی و معنوی جامعه را به دنبال دارد؛ چرا که اساس و زیربنای تقویتی شیعه مبنی بر فرهنگ حسینی است.

او با بیان اینکه جلسات مختلفی برای چگونگی برگزاری آیین ماه محرم و صفر برگزار شده است، افزود: در این جلسات، دستورالعمل‌هایی متناسب با شرایط مختلف سفید، هشدار و قرمز مرتبط با شیوع کروناویروس، پیش‌بینی شده است تا مد نظر برگزار کنندگان برنامه‌های ایام محرم و صفر قرار گیرد.

برنامه‌های ماه‌های محرم و صفر در شهرها و شهرستان‌های قرمز محدود و به احتمال زیاد تعطیل خواهد بود

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس ادامه داد: پخت نذورات، جلسات روضه خوانی و تجمعات ماه‌های محرم و صفر در صورت اجرا در شهرهای سفید یا در وضعیت هشدار قطعا براساس پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود.

محمدیان با تاکید بر اینکه برنامه‌های ماه‌های محرم و صفر در شهرها و شهرستان‌های قرمز محدود و به احتمال زیاد تعطیل خواهد بود، گفت: پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم و صفر توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا برای همه کشور تصمیم گیری و ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگاه مردم به ویژه مذهبی‌ها به محرم است، گفت: هم‌اینک ٧ هزار هیئت مذهبی در فارس داریم که  برخی تنها در ماه محرم فعالیت دارند.

آمادگی هیئات مذهبی فارس در ماه محرم و صفر در بستر مجازی

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با تاکید مجدد بر این نکته که در وضعیت بحرانی طبیعی است که برنامه تجمعی نخواهیم داشت، افزود: با توجه به در پیش بودن عید غدیر نیز توصیه شده تا از تجمع پرهیز و هیئات مذهبی در قالب پویش غدیر در فضای مجازی برنامه ریزی کنند.

محمدیان خاطرنشان کرد: در روز عید غدیر مستحب است که نذوراتی پخت شود که در این باره هم اعلام شده تا نذورات به صورت بسته‌های معیشتی میان نیازمندان توزیع شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس همچنین گفت: هیئات مذهبی فارس باید آمادگی برگزاری مراسم‌ها در ماه محرم و صفر در بستر مجازی داشته باشند.

انتهای پیام/