اخبار مهم » اقتصاد » اقتصاد ایران » پیشخوان » پیشنهاد ویژه » دولت » ویژه
کد خبر : 6452
دوشنبه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

خرداد آغاز به کار آزمایش با تولید آبگرمکن

استاندار فارس گفت:‌ توافق شده که اول خرداد خط نخست کارخانه آزمایش با ظرفیت ۴۰ نفر اشتغال برای تولید آبگرمکن اجرایی شود.

خرداد آغاز به کار آزمایش با تولید آبگرمکن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان به نقل از خبرگزاری فارس؛ محمد هادی ایمانیه در پنجمین نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان فارس، مسیر آزاد راه شیراز- اصفهان را یکی از پروژه های بزرگ استان عنوان کرد که تسریع در تکمیل آن مورد توجه است.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه پروژه آزاد راه شیراز اصفهان فعال است، افزود: ۱۰۰۰ ماشین راهسازی در حال فعالیت و روکش دوم آسفالت در حال انجام است.

ایمانیه در ادامه با اشاره به انتشار فراخوان استقرار پمپ بنزین، رستوران های میان راهی و خدمات رفاهی آزادراه شیراز اصفهان، به اعتبارات لازم جهت تکمیل آزاد راه شیراز -اصفهان نیز اشاره کردو گفت: ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه تا پایان قطعه ششم آزاد راه و سه هزار میلیارد تومان برای فاز هفت و هشت آن نیاز است که به زودی با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و وزیر دفاع کسری اعتبارات جبران می شود.

وی با اشاره به افزایش ترافیک گلوگاه گویم با بهره برداری از قطعه یکم تا ششم آزاد راه شیراز، اصفهان اظهار کرد: جلسات متعددی با حضور دستگاه های راه و شهرسازی و شهرداری شیراز انجام شده و بنا است تا چهار مسیر از غرب به سمت شیراز ایجاد شود که گویم بخشی از آن خواهد بود و ۲ راه شمال و جنوب گویم منتهی به حسینی الهاشمی در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه نمی توان زمانی برای بهره برداری از آزاد راه شیراز اصفهان اعلام کرد، گفت: تلاش می شود بهره برداری از قطعه یکم تا ششم آزاد راه تا چند ماه آینده صورت گیرد.

ایمانیه با بیان اینکه تصادفات از اهمیت بسیار زیادی در استانداری فارس برخوردار است، اظهار کرد: جلسات ماهیانه با حضور ادارات متولی برای تصمیم گیری در خصوص کاهش تصادفات برگزار می شود.

وجود بیش از ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در فارس

استاندار فارس رفع نقاط پرحادثه را یکی از موارد در دستور کار برای کاهش تصادفات دانست و تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در استان فارس وجود دارد که مسبب بیشترین تصادفات جاده ای است؛ بنابراین در استان تلاش زیادی برای رفع این نقاط صورت می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر تاثیر حضور نیروهای نیروی انتظامی در راه های استان، تعداد نیروی پلیس راه و پاسگاه ها را کم دانست.

ایمانیه استفاده از پهپاد برای نظارت هوشمند در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: تمام دوربین های جاده ای قبل از نوروز امسال تعمیر شد و شاهد حضور پر رنگ نیروی انتظامی در عید نوروز بودیم؛ بنابراین همه فرمانداران مکلف با همکاری با پلیس شدند.

افزایش ۷۲ درصدی ترددها در فارس

استاندار فارس تصریح کرد: ترددها در استان فارس ۷۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و ۸۰ درصد تصادفات در شهرهای استان کاهش داشته است؛ از ۶۵ فوتی عید نوروز در فارس، ۱۵ نفر اتباع خارجی بدون مجوز بوده اند.

بنابه گفته این مقام مسئول، برای تامین نیروی انسانی پلیس گفتگوهای لازم با مقامات کشوری انجام شده تا سهمیه جذب استان فارس افزایش پیدا کند.

وی یکی از مشکلات اصلی در تصادفات جاده ای را «عدم ایمنی لازم خودروها» اعلام کرد و بیان داشت: رییس جمهور وارد این موضوع شده اند و یک مهلت مشخص برای ساماندهی وضعیت خودرو به خودروسازان داده شده است.

سهم فارس، ۲۶۵ هزار واحد مسکن در ۴ سال

ایمانیه ضمن اشاره به روند پیشرفت نهضت ملی مسکن، گفت: سهمیه استان فارس در نهضت ملی مسکن، ساخت ۲۶۵ هزار واحد مسکن در ۴ سال است.

نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: استان فارس در تامین زمین برای ساخت مسکن در نهضت ملی دارای رتبه آخر بود که با تلاش همکاران به رتبه ۱۸ رسیده ایم و تا پایان خردادماه امید داریم به رتبه ۱۰ بکشور برسیم.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در شروع به ساخت مسکن، دارای رتبه ۲۶ است افزود: با همت و وعده همکاران تا پایان شهریور ماه به رتبه زیر ۱۰ در شروع ساخت مسکن خواهیم رسید.

ایمانیه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص احداث راه آهن گفت: برای احداث خط راه آهن شیراز بوشهر ۲۰۰ میلیون دلار از سوی رئیس جمهور اختصاص یافته و برای وصول آن در حال پیگیری هستیم و بنا است که از تهاتر نفت، اعتبار آن تامین شود.

استاندار فارس با بیان اینکه دو پیمانکار کار از سمت بوشهر و شیراز پروژه را آغاز کردند، اظهار کرد: پیمانکار احداث راه آهن فارس از شهر مرودشت به سمت بوشهر در حال فعالیت است. در دو پروژه آزادراه و راه آهن شیراز بوشهر قرارگاه خاتم الانبیا(ص) مشارکت خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در فارس ضمن اشاره به راه آهن شیراز -گلگهر گفت: علیرغم پیشرفت ۷۰ درصد فیزیکی راه آهن شیراز گل‌گهر اما این پروژه متوقف است و در حال رایزنی با سازمان ایمدرو برای سرمایه گذاری هستیم.

ایمانیه کم آبی را اولین بحران استان فارس در شرایط موجود دانست و گفت: با کاهش بارندگی باران این مشکل تشدید شده؛ بنابراین در این راستا اقدامات ریشه ای و دراز مدت در حال انجام است.

وی با تاکید بر ایجاد قرارگاه آب در استان با حضور آبفای فارس و آبفا شیراز، منابع طبیعی، صمت، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی، اضافه کرد: در راستای کاهش مصرف آب حوزه کشاورزی و باغات استان همت فوق العاده ای ایجاد شده و توافقات خوبی در زمینه آبخیزداری، کشت های گلخانه ای و تغییر الگوی کشت با حضور معاونین وزرا انجام شده است.

۴ هزار هکتار گلخانه در فارس ایجاد می‌شود

استاندار فارس با اشاره به اینکه ایجاد ۴ هزار هکتار گلخانه در این استان توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) توافق شده است، گفت: یکی از خطوط انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است و پیگیر دو خط دیگر هستیم.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه این استان به استان های سیستان و بلوچستان، یزد و اصفهان در بهره برداری از آب خلیج فارس اضافه شد، ادامه داد: هر سه خط انتقال آب فارس به سمت اصفهان، خوزستان و کهگیلویه است.

وی تصریح کرد: آب انتقالی از خلیج فارس فقط برای صنعت و معدن قابل استفاده است و دنبال صنایعی هستیم که آب را پیش خرید کنند.

ایمانیه با بیان اینکه متاسفانه به دلیل کم آبی، آب سد درودزن در سال جاری برای کشاورزی سه شهرستان استان باز نشد، ادامه داد: برای رفاه کشاورزان، خسارت وارد شده از طریق صندوق بیمه کشاورزی پرداخت می شود و قرارگاه اشتغال استان موظف شد تا به اشتغال خرد غیرکشاورزی این مناطق توجه ویژه کند.

افزایش ۲۵ درصدی بودجه عمرانی فارس

استاندار فارس از افزایش ۲۵ درصدی بودجه عمرانی استان فارس خبر داد: کل اعتبار عمرانی فارس ۹ هزار میلیارد تومان است که متاسفانه جوابگوی پروژه ها نیست؛ بنابراین به دنبال جذب سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و بخش خصوصی هستیم.

ایمانیه با تاکید بر اینکه مجوز سازمان محیط زیست برای خط اول انتقال آب خلیج فارس به استان اخذ شده است، اظهار کرد: ۱۱۴ مصوبه در سفر رئیس جمهور به استان فارس تصویب شده است که طی چند سال اجرایی خواهد شد.

یک هزار میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس محقق شده است

استاندار فارس ضمن اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خاطرنشان کرد: تا قبل از نوروز ۱ هزار میلیارد تومان برای پروژه های سفر رئیس جمهور وصول شده که ۸۰ درصد آن به صورت نقدینگی است.

ابتدای خرداد، خط نخست آزمایش آغاز به کار می‌کند

نماینده عالی دولت در فارس با ضمن اشاره به تمرکز بر احیا ۶ کارخانه کلان استان «کارخانه آزمایش» را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: صاحب کارخانه آزمایش انگیزه لازم را برای فعالیت ندارد و توافق شده که اول خرداد خط نخست کارخانه با ظرفیت ۴۰ نفر اشتغال برای تولید آبگرمکن اجرایی خواهد شود.

وی گفت: با پیگیری استانداری فارس و دادستانی تا آخر خرداد ماه اشتغال برای ۱۰۰ نفر و تا پایان شهریور ۵۰۰ نفر اشتغال در حوزه لوازم خانگی و … ایجاد می شود.

ایمانیه به مشکلات کارخانه آی تی آی اشاره کرد و بیان داشت: جلسه تعیین و تکلیف این کارخانه با رئیس قوه قضاییه برگزار می شود؛ مهلت دادن بیش از این به صاحبان آی تی آی مجاز نیست.

احیای کارخانه «کاغذ زاگرس» یکی دیگر از موضوعاتی بود که نماینده عالی دولت در فارس مورد اشاره قرار داد و گفت: صاحب کارخانه در سفر رئیس جمهور عنوان کرد که با ۱۰۰ میلیارد تومان وام این کارخانه راه اندازی خواهد شد اما بعد از کارشناسی های دقیق کارشناسان وزارت صمت و ارشاد مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان را برای راه اندازی تعیین کردند که با بانک ها و سرمایه گذاران در حال مذاکره هستیم.

ایمانیه وضعیت کارخانه «روغن نباتی نرگس شیراز» را مورد توجه قرار داد و گفت: قرار بوده در شهرک صنعتی شیراز کارخانه جدید نرگس شیراز راه اندازی شود؛ اما تعهدات از سمت صاحب کارخانه انجام نشد. کمیته ای با همکاری صمت، صاحبان صنعت و شهرداری شیراز برای بررسی وضعیت کارخانه تشکیل شده است.

استاندار فارس با تاکید بر حل معضلات صنعتگران و کارآفرینان خاطرنشان کرد: هر هفته جلسه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور تولید کنندگان مشکل دار تشکیل می شود؛ بیش از ۸۰ درصد از مصوبات این جلسات به سرانجام رسیده است.

وی ادامه داد: جلسه سرمایه گذاری برای کارآفرینان نیز در استانداری فارس تشکیل شده است.

مقام عالی دولت در فارس ضمن بیان اینکه با آغوش باز پذیرای سرمایه گذاران هستیم، اظهار کرد: سهم سرمایه گذاران خارجی در استان فارس به ۴۰ میلیون دلار رسیده و در سال گذشته ۵۳۱ میلیون دلار صادرات استان فارس بوده که بیش از دو برابر شده است.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه متاسفانه بیشتر صنایع و معادن در حال خام فروشی هستند، خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته شد که صنایع پایین دستی و تبدیلی در آلومینیوم جنوب نیز راه اندازی و محصولات مرتبط با آلومینیوم در داخل تولید شود.

استاندار فارس ادامه داد: به دنبال راه اندازی صنایع تبدیلی در شهرستان ها مناسب با محصول تولیدی هستیم و در صنایع کشاورزی، معادن و باغ داری، کاهش و توقف خام فروشی در دستور کار است.

ایمانیه توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در شعار سال را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید تحول نوینی در حمایت از شرکت های دانش بنیان انجام شود.

استاندار فارس احصای مشکلات و موانع با دعوت از شرکت های دانش بنیان استان فارس را گام نخست دانست و اظهار کرد: موافقت های اولیه جهت توسعه پارک علم و فناوری برای افزایش زیرساخت های حضور شرکت های دانش بنیان فارس انجام شده است.

آخرین وضعیت پتروشیمی های استان فارس یکی دیگر از پرسش های خبرنگاران بود که استاندار فارس به آن پاسخ داد و بیان داشت: مصوبه تاسیس پتروشیمی در استان به ۱۳۸۶ برمی گردد و پیگیری های متعددی برای راه اندازی پتروشیمی ها انجام شده است.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به جلسه تعیین تکلیف پتروشیمی ها با حضور نمایندگان فسا، داراب، جهرم و فیروز آباد، معاون وزیر نفت و دیگر مسئولان گفت: بنابر توافقات، گاز اتان در عسلویه به اتیلن تبدیل شده سپس اتیلن توسط لوله ها به داراب و منطقه ای بین فسا و جهرم منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: فیروز آباد موافقت کرد که شهرک پایین دست پتروشیمی را داشته باشد.

ایمانیه تاکید کرد: مصوبه نهایی این توافق در هیئت دولت ارایه خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به آخرین وضعیت انتصاب فرمانداران گفت: ۲۶ فرماندار تا امروز نصب شده اند و پنج فرماندار در حال تکمیل پرونده هستند.

وی با بیان اینکه سه فرماندار تا هفته آینده به وزارت کشور پیشنهاد داده می شوند و سه فرماندار ابقا خواهند شد، اعلام کرد: ۸۵ درصد مدیران کل دستگاه های اجرایی تغییر کرده اند.

استاندار فارس در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: آمار سازی در شأن مدیریت نیست و خبرنگاران این موضوع را متذکر شوند؛ درخواست تعویق بازنشستگی مدیران را برای اتمام خدمت با جایگاه بالا نداشته ایم.

وی وضعیت اتباع خارجی در فارس را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه اتباع خارجی به دو گروه مجاز و غیر مجاز تقسیم می شوند، گفت: قرارگاه اتباع خارجی با حضور اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه، آموزش و پرورش، علوم پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است.

ایمانیه با بیان اینکه اتباع مجاز از امکانات مشخص شده بهره مند خواهند بود، تاکید کرد: برای اتباع غیرمجاز با هماهنگی مقامات کشوری پیگیر بازگشت و تعیین تکلیف آن ها خواهیم بود.

او با بیان اینکه کسی حق تخریب بافت های ثبت شده اطراف حرم را ندارد، تاکید کرد: آثاری که دارای ارزش هستند اما ثبت نشده اند اعتقاد بر تخریب نیست و باید مرمت شود؛ اما مکان هایی که ارزش خاصی ندارند تنها محلی برای تجمع معتادان متجاهر و افزایش آسیب های اجتماعی خواهد بود.

ایمانیه در ادامه با اشاره به جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قطر گفت: در حال پیگیری برای حضور تماشاگران در شیراز و استان قبل و یا بعد از بازی های فوتبال جام جهانی قطر هستیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه برای ایجاد نمایشگاه صنایع دستی این استان در دوحه تلاش می‌کنیم، بیان داشت: ارایه ۸۰۰ نوع صنایع دستی، صادرات میوه و محصولات کشاورزی استان فارس در ایام جام جهانی فوتبال به قطر از دیگر برنامه های استان برای بهره مندی از این فرصت است. 

استاندار فارس بر حفظ فضای سبز شهری تاکید کرد و گفت: مدافع باغات استان فارس، مخصوصا باغات قصرالدشت شیراز هستیم.

وی با تاکید بر اینکه از تغییر کاربری باغات جلوگیری می‌کنیم، ادامه داد: با ایجاد شبکه فاضلاب موضعی به دنبال آبیاری باغات با استفاده از پساب هستیم.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه قرارگاه امام علی(ع) ماهیانه با هدف محرومیت زدایی در عرصه های مختلف عمرانی، بهداشتی، آموزشی و …برگزار می شود، افزود: آبرسانی به ۳۲۰ روستا استان فارس یکی دیگر از برنامه های محرومیت زدایی با محوریت بسیج سازندگی است.

ایمانیه با اشاره به اینکه از تیم فجر سپاسی و تیم قشقایی حمایت های ویژه ای انجام می شود، تاکید کرد: تمامی رشته های ورزشی مورد توجه و حمایت قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/