به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان؛ رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۴ نفر از اعضای باند سارقان غیر بومی و کشف ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه در شیراز خبر داد و همچنین گفت: قاتلی که سال نو را برای خانواده شیرازی به عزا تبدیل کرده بود نیز دستگیر و روانه زندان شد.

 سرهنگ کاووس حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در اولین روز از سال جاری در میدان “ابوکلام” شیراز، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مقتول ۲۱ ساله ساکن شهرستان شیراز با سواری پژو پارس در حین رانندگی بوده که یک سواری پژو ۴۰۵ که راننده آن اهل شهرستان بابک از توابع استان کرمان بوده به دلیل تصادف خسارتی با یکدیگر درگیر و راننده ۴۰۵ با چاقو وی را مضروب و به دلیل شدت جراحات وارده به قتل می‌رسد. 

سرهنگ “حبیبی” ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند مخفیگاه قاتل ۲۹ ساله را پس از دو هفته در شهرستان بابک شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی وی را دستگیر و به شیراز انتقال دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه بیان کرد که به دلیل تصادف خسارتی راننده پژو (مقتول) از خودرو پیاده و با پدرم درگیر و من عصبانی شدم و کنترل خود را از دست دادم و با چاقو وی را به قتل رساندم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه قاتل پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این پلیس است.

 

واژگونی پژو در محور “دشت‌ارژن-شیراز”

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: در پی واژگونی سواری پژو در محور “دشت‌ارژن-شیراز”، ۲ نفر فوت و یک سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی “دشت‌ارژن-شیراز”، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی عنوان داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد یک سواری پژو ۴۰۵ حامل ۵ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان در دم فوت و یک نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شد، گفت: کارشناسان علت این حادثه را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند.

 

کشف ۵ میلیارد طلا و اموال مسروقه از سارقان غیربومی در “شیراز”

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۴ نفر از اعضای باند سارقان غیر بومی و در حرکت منزل و کشف ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهر “شیراز”، پیگیری موضوع جهت دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی صحنه‌های وقوع جرم و اظهارات شاکیان مشخص شد سرقت‌ها توسط ۴ نفر مرد صورت می‌گیرد که در آن از طریق دیلم زنی و تخریب درب و پنجره منازل ویلایی اقدام به سرقت طلا، جواهرات و اشیاء کم حجم و با ارزش می‌کنند.

سرهنگ “حبیبی” بیان داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت با انجام روش‌های علمی و نوین کشف جرم موفق شدند هویت سارقان را شناسایی و در یک عملیات منسجم و ضربتی آنها را در یکی از محورهای مواصلاتی منتهی به شیراز در حالی که با سواری در حال تردد بودند را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان ینکه متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته تاکنون به ۵ فقره سرقت منزل در شیراز اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از سارقان ۱۸۰ گرم طلا، تعدادی ساعت و مقادیری وجه نقد مسروقه به ارزش ۵ میلیارد ریال به همراه تعدادی جک، دیلم و قیچی که در سرقت‌ها از آنها استفاده می‌کردند، کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان اهل استان خوزستان و از سارقان در حرکت و دارای چندین فقره سابقه سرقت منزل در تهران نیز می‌باشند. 

وی با بیان اینکه سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: استفاده از سیستم‌های هشدار دهنده و پایش تصویری و نصب حفاظ و نرده محکم و مناسب در درب ورودی منزل و پنجره‌‎ها و عدم نگهداری هرگونه وجه نقد، اشیاء قیمتی، طلا و جواهرات در منزل به مقدار زیاد می‌تواند از بروز سرقت منزل جلوگیری نماید.

 پایان پیام/