به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان،مشاهدات میدانی و تصاویر ارسالی از شهرهای مختلف بیانگر ازدحام جمعیت مقابل دفاتر پیشخوان دولت برای خرید سیم کارت و ثبت نام وام یک میلیونی یارانه بگیران است.

شرط دولت برای ارسال پیامکی درخواست وام یک میلیونی از شماره ای که بنام سرپرست خانوار است موجب شده تا جمعیت زیادی از سرپرستان خانوار به دفاتر پیشخوان محل زندگی خود مراجعه و نسبت به خرید سیم کارت و ثبت نام وام یک میلیونی اقدام کنند.
این درحالی است که دولت برای کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری مدام به رعایت فاصله گذاری اجتماعی تأکید می کند ولی مردمی که در این تنگنای اقتصادی متقاضی وام حمایتی دولت هستند ناچار به حضور در چنین ازدحامی شده اند.
پرداخت وام یک میلیونی به خانوارهای یارانه بگیر یکی از برنامه های حمایتی دولت در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور است که متقاضیان دریافت این وام باید درخواست خود را پیامکی به وزارت رفاه اعلام کنند.
وزارت رفاه از ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۲۷ فروردین پیامکی با مضمون «سرپرست محترم خانوار؛ در صورتی که متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفاً تنها از خط تلفن همراه اصلی خود که مالک آن هستید، فقط کد ملی خود را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال فرمایید.» به شماره همراه سرپرستان خانوار که ارسال کرده است.
پس از ارسال پیامک‌ها، سرپرستان خانوار تا روز یکشنبه ۷ اردیبهشت فرصت دارند فقط کد ملی خود را با شماره تلفن همراه اصلی خود به وزارت رفاه (۶۳۶۹) پیامک کنند. سرپرستان بعد از ارسال کد ملی به سرشماره ۶۳۶۹ پیامک با عنوان عملیات با موفقیت انجام شد را دریافت می‌کنند.
سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفته: طبق برنامه‌ریزی ۲۵ میلیون سرپرست خانوار یارانه نقدی دریافت می‌کنند که ۸۸ میلیون پیامک به این تعداد ارسال می‌شود یعنی به‌تعداد سیم‌کارت‌های سرپرستان‌ پیامک ارسال می‌شود.برخی از سرپرستان چند سیم کارت دارند که برای تمام سیم کارت ها ارسال شده است. کل  افرادی که سیم کارت ندارند۲.۵ میلیون سرپرست هستند.
میرزایی درباره پرداخت وام به افرادی که به تازگی سیم کارت خریداری کرده و بنام خود زده‌اند اینطور توضیح داده که افرادی در روز شنبه و یکشنبه سیم‌کارت خریداری می‌کنند، و هنوز پیامک سرشماره V.Refah را دریافت نکرده بودند، کد ملی سرپرست خانوار را که یارانه نقدی دریافت می‌کند به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند. ما در وزارت رفاه بررسی‌ها را انجام می‌دهیم.
وی همچنین تأکید کرده:‌ اما آن دسته از افرادی که سیم کارتی به نامشان نیست و امکان تهیه سیم کارت تا روز یکشنبه ۳۱ فرودین را ندارند, مهلت دارند تا ۱۸ اردیبهشت ماه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند و سیم کارت تهیه کنند . پس از آنکه سیم کارت به نامشان ثبت شد وام یک میلیون تومانی را تا پایان ماه مبارک رمضان دریافت می کنند. فقط افرادی تا ۴ اردیبهشت وام یک میلیونی را دریافت می کنند که تا ۳۱ فرودین ماه پیامکv.refah  را دریافت کرده و شماره ملی سرپرست خانوار را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کرده باشند.
با این حال اما گزارش های رسیده از شهرهای مختلف بیانگر شلوغ شدن دفاتر پیشخوان دولت و ازدحام جمعیت مقابل این دفاتر برای خرید سیم کارت و دریافت وام یک میلیونی است.