به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، دانش آموزان استان فارسی خطاب به وزیر آموزش و پرورش نامه ای نوشتند.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای دکتر حاجی میرزایی
سلام علیکم
نیک مستحضرید پس از گذشت دوماه از  شیوع کرونا ساختار آموزش مجازی فرصتی را برای تعامل و ارتباط مجازی دانش آموز، معلم و والدین ایجاد کرده تا روند آموزش و تحصیل درس با وقفه مواجه نشود اما این روند علم اندوزی به علت مهیا نبودن زیرساخت‌های لازم با کندی پیش می رود و اقتضائات بومی هر منطقه در این نوع آموزش مجازی نادیده گرفته شده تا جایی که تقریباً هیچ برنامه مشخصی برای تحصیل دانش آموزان روستایی، نیازمند و محروم تدوین نگردیده و اصل عدالت آموزشی با نقصان زیادی بیش از هر موسم دیگری با آسیب جدی مواجه شده است.
  دانش آموزان مناطق کم برخوردار از ظرفیت تلفن همراه و  فضای مجازی برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت محروم شده اند و تلخ‌تر آنکه در شرایط کنونی که مشاغل بسیاری تعطیل شده‌اند و معیشت بخشی از جامعه به مخاطره افتاده، هزینه خرید بسته‌های اینترنتی تبدیل به چالش در این خانواده ها گشته است.
جناب آقای وزیر
برخی مقام های مسئول در آموزش و پرورش در مصاحبه‌هایی تعجب برانگیز عنوان می‌کنند امر جزوه رسانی و محتواهای آموزشی به دانش آموزان در حال انجام است که این بیان دو سوال جدی را در ذهن متبادر می سازد؛ مگر صِرف تهیه جزوه و مطالعه آن را، می‌توان آموزش تلقی کرد؟ و ثانیا اگر امکان جزوه رسانی به این مناطق با رعایت بهداشت میسر باشد، بنابراین حضور معلم با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز امکان پذیر خواهد بود.
جناب آقای وزیر؛
مستحضرید حضور تمام وقت دانش آموزان و نوجوانان در خانه و در شرایط قرنطینه نسبی ایجاد شده که تاکنون سابقه نداشته و تجربه‌ای جدید در جامعه است، آثار اجتماعی روانی و رفتاری را در خانواده ها ایجاد کرده و اساساً سبک زندگی جدیدی را پدید آورده که عدم شناخت و آموزش صحیح تربیتی باعث افزایش برخی آسیب‌های اجتماعی شده است فلذا وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌بایست برنامه جامع و مدونی را با احصا نیاز خانواده و فرزند به اجرا برساند و اینگونه در خط مقدم جبهه امروز کشور ایفای نقش نماید.
والعاقبه للمتقین
مجمع همفکری علوی بسیج دانش آموزی فارس
مجمع همفکری فاطمی بسیج دانش آموزی فارس