به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان ، معاون اجرایی تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)  در خصوص بازگشایی حرم‌ مطهرشاهچراغ (ع) اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا حرم‌های یادشده تا ۱۵ اردیبهشت تعطیل خواهند بود؛ اما تولیت‌های سه حرم با در نظر گرفتن ملاحظات بهداشتی و پروتکل‌ها پیشنهادهایی را جهت بازگشایی به این ستاد ارائه کرده‌اند و منتظر تصمیم‌گیری هستند.

محسن نعمتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) از زمان شیوع کرونا تا به امروز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و اعلام محدودیت ورود زائرین به حرم مطهر، اقدامات فرهنگی و اجتماعی متولیان امر در تولیت آستان احمدی و محمدی دوچندان شد.

وی ادامه داد: با ایجاد هفت کمیته تخصصی به شکل قرارگاه بهداشت وسلامت شاهچراغ(ع)  برای مقابله با کرونا فعالیت‌ها تحت عنوان ارائه خدماتی چون اطلاع‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان، آسیب‌های روانی و اجتماعی، پشتیبانی و مالی آغاز شد و حول محور حرم ادامه یافت.

نعمتی با اشاره به اینکه دارالشفای حرم هم‌اینک به یکی از مهم‌ترین مراکز فوق تخصصی برای ارائه خدمات ریه تبدیل‌شده است، اظهار داشت: این مرکز با حضور اساتید متخصص دانشگاه، روزانه به ۲۰۰ بیمار ریوی ارائه خدمت می‌کند و افراد دارای علائم بیماری ریوی به‌صورت کاملاً رایگان در این مرکز تحت درمان قرار می‌گیرند.

تولید چهارتا شش هزار عدد ماسک و توزیع در مناطق محروم نیز از دیگر مواردی بود که معاون فرهنگی تولیت حرم احمدی و محمدی به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر فعالیت خادمین افتخاری مبنی بر توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم، قرار است در دارالضیافه حرم، هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، روزانه ۶۰۰ پرس غذا جهت افطار روزه‌داران با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در بین نیازمندان توزیع شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/