به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، حسن سیادتان با اشاره تداوم تعطیلی هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان فارس در شرایط فعلی، خاطرنشان کرد: از هتلداران و مهمانپذیران همانند سایر اصناف خواسته شده تا در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند تا در صورت اجازه آغاز فعالیت، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به بازگشایی اقدام کنند.

وی با تاکید براینکه تمهیدی برای تامین امکانات و تجهیزات بهداشتی و تشخیصی و … با هدف کمک به بازگشایی هتل‌ها اندیشیده نشده است، گفت: بازگشایی اماکن اقامتی تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی منطقی است، باید مواد ضدعفونی قوی و استاندارد و کیت‌های تشخیصی و به روز و همچنین لباس‌های مخصوص برای پرسنل همانند یک بیمارستان در اختیار هتل‌ها و مهمانپذیرها قرار داده شود.
او افزود: به این راحتی نیست که هتل‌ها باز شوند و مسافر پذیرش کنند، تجهیزات پول می‌خواهد و امروز هم هتل‌ها نه پول دارند و نه نقدینگی.
رئیس جامعه هتلداران فارس با بیان اینکه شاید زندگی با کرونا برای همیشه ادامه پیدا کند، پس باید دولت به وعده‌های خود در خصوص هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی عمل کند، گفت: هتل یک مغازه سوپر مارکت نیست و مراحل خاص خود را دارد و کار کردن در آن تخصصی است.
سیادتان از طرح یک بند در سامانه سلامت وزارت بهداشت انتقاد کرد و گفت: بندی در میان پروتکل‌های بهداشتی ویژه مراکز اقامتی و هتل‌ها وجود دارد که اگر یکی از پرسنل یا میهمان‌ها دچار بیماری کرونا شود، مسئولیت آن به دوش هتلدار و مهمانپذیر است که کاملا اشتباه است و در نامه‌ای به وزرای بهداشت و گردشگری خواستار پیگیری و حذف آن شده‌ایم، چون باید تجهیزات داشته باشیم که این مهم هم رعایت شود در حالی که نداریم.
رئیس جامعه هتلداران فارس تاکید کرد: اگرچه مدتی از تعطیلی هتل‌ها می‌گذرد اما تاکنون هیچ یک از هتل‌های استان تعدیل نیرو نداشته‌اند و تا الان با نقدینگی قبلی حمایت شده‌اند و طبیعتا اگر دولت دست آنها را نگیرد، تعدیل نیرو، دور از انتظار نیست.
منبع خبر : ایسنا