به گزارش پایگاه خبری طلوع سیدان، سید حسن دهقانیان مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت از گرفتاری و مصدومیت فردی میانسال در کوه رحمت تخت جمشید خبر داد و اظهار داشت: مقارن ساعت ۹:۲۰ دقیقه بامداد امروز پنجم اردیبهشت ماه ۹۹ با اعلام گرفتاری و مصدومیت فردی میانسال بر اثر سقوط از دیواره جنوبی کوه رحمت تخت جمشید مرودشت ، بلافاصله تیم چهارنفره واکنش سریع امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت و یک پرسنل کادر به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

دهقانیان در ادامه افزود: پس از هماهنگی با مرکز کنترل و عملیات استان EOC و با اطلاع فرماندار ویژه شهرستان مرودشت، این تیم به منطقه اعزام و پس از ۳ ساعت کوه پیمایی به مصدوم دسترسی پیدا کردند.

وی گفت: عملیات نجات با اقدامات کمک های اولیه برای فرد مصدم که از ناحیه پا و دست چپ دچار شکستگی و جراحت شدید شده بود انجام شد.

مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت تصریح کرد: به علت فاصله زیاد تا دامنه کوه و جراحت مصدوم، نجات گران کوهستان تقاضای بالگرد کردند که با هماهنگی مرکز اورژانس مرودشت بالگرد از شیراز پرواز و با اعلام GPS منطقه، بالگرد اورژانس در قله کوه فرود آمد.

این مقام مسئول عنوان کرد: مصدم به وسیله بسکت به بالگرد انتقال و برای ادامه روند درمان به بیمارستان شیراز انتقال داده شد.

دهقانیان در پایان خاطرنشان کرد: در این عملیات ۷ ساعت و نیمی، پرسنل پاسگاه انتظامی تخت جمشید نیز از نزدیک و پا به پای نجاتگران در منطقه حضور داشتند.

پایان/