به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، جلیل اسکندری بخشدار سیدان در گفتگو با خبرنگار ما از اعلام دستورالعمل های بهداشتی و بخشنامه هایی که از سوی مسئولین و کارشناسان مرکز بهداشت و درمان و فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت ابلاغ شده است خبر داد.

بخشدار سیدان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی بخش سیدان موظف به رعایت و اجرای این دستورالعمل ها و بخشنامه ها شده اند.

اسکندری بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: با اهم اقدامات و تمهیدات مسئولین و کارشناسان مرکز بهداشت و درمان شهرستان و بخش سیدان وضعیت در هفته های اول سفید بود.

وی در ادامه افزود: با توجه به ترددهای غیر ضروری و ارتباط برخی افراد به خارج از بخش و بالعکس و نظر به اینکه در مرکز شهرستان و شهرهای نزدیک بخش وضعیت قرمز اعلام شده است، بخش سیدان نیز به وضعیت قرمز نزدیک است و رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیشتر ازقبل باید مد نظر عموم مردم قرار بگیرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای ارتقا سلامت همگانی و مصون ماندن از خطر ابتلا به این ویروس شهروندان بایستی از مراجعات غیرضروری به مراکز عمومی و ادارات و نهادها خودداری کنند و نکات ایمنی را به صورت جدی رعایت کنند.

بخشدار سیدان خاطرنشان کرد: توسط کارشناسان مرکز بهداشت، اداره صنت، معدن و تجارت و اتاق اصناف از واحدهای صنفی به خصوص نانوایی ها  و فروشگاه های مواد غذایی به صورت بازدید و سرکشی انجام می شود تا نکات بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

اسکندری افزود: با هماهنگی خبرنگار آزاد و مسئول پایگاه خبر سیدان تصمیم بر این شد که با رعایت موارد قانونی و شغلی، اخبار صحیح و واقعیت های مورد نیاز به مردم انتقال داده شود و ضمن رعایت اصول کاهش تنش و اضطراب در بخش، راه کارهای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان و بخش برای مردم تشریح کنند.

وی از برگزاری آموزش های مسائل بهداشت، خود مراقبتی و رعایت نکات ایمنی خبر داد و تصریح کرد: این آموزش ها به امام جماعت مساجد، دهیاران، شوراهای اسلامی و مسئولین پایگاه های مقاومت بسیج در سطح بخش داده شده است تا مردم را آگاه کنند.

این مقام مسئول در خصوص ایستگاه تب سنجی و غربالگری که در سطح بخش اجرایی شد عنوان کرد: در ورودی های شهر سیدان و فاروق، سیوند و دیگر روستاهای پرجمعیت از ۴ اسفند ماه ۹۸ این طرح با رعایت دستورالعمل ها و ملزومات ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا شهرستان به نحو مطلوب و شایسته اجرایی شد.

بخشدار سیدان گفت: برپایی ایستگاه های تب سنجی و غربالگری درسطح بخش با همکاری حوزه مقاومت بسیج، نیروهای انتظامی، جمعیت هلال احمر، مرکز بهداشت و درمان و سازمان های مردم نهاد انجام شد.

اسکندری تاکید کرد: اقدامات گندزدایی و ضدعفونی مراکز و اماکن عمومی در ابتدا با همکاری شهرداری ها و دهیاران انجام شد که در ادامه این فعالیت در شهر سیدان توسط کامیونداران و تراکتورداران و دیگر نیروهای مردمی ادامه یافت.

وی در پایان گفت: از تمامی نیروهای مردمی و مسئولین در سطح بخش که به صورت مداوم و شبانه روزی اقدام به خدمت رسانی در ایستگاه های سلامت، گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی تلاش، همراهی و همکاری کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

پایان/