به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، عنایت الله رحیمی استاندار فارس ضمن بیان اینکه مردم باید بیماری کرونا را به عنوان  عمال بیماری و مرگ و میر جدی بگیرند، گفت: علیرغم برخی گمانه زنی ها مبنی بر اینکه با گرم شدن هوا بیماری کرونا کاهش می یابد، این موضوع محقق نشده و همچنان کرونا سلامتی هموطنان را تهدید می کند .

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان فارس افزود :برداشتن قرنطینه ها و محدودیت های ناشی از بیماری کرونا بطور مشروط برداشته شده و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی همچنان مورد تاکید است گرچه متاسفانه طبق مشاهدات و بررسی ها عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی اماکن ،مراکز خرید و تجمع به گونه ای است که نوعی غفلت و بی توجهی به موازین بهداشتی را نشان می دهد.

تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های خدمات رسان

رحیمی تصریح کرد :نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی تشدید می شود و متصدیان در دستگاه های خدمات رسان اعم از شهرداری ها ، حمل و نقل ،صنوف،ادارات،بانک ها،مراکز خرید ،اماکن تجمعی ،رستوران ها و…ملزم به رعایت دقیق پروتکل بهداشتی مربوط به هر صنف هستند و در صورت بی توجهی بدلیل تهدید سلامت عمومی مورد پیگرد دستگاه های بهداشتی و نظارتی قرار خواهند گرفت.

استاندار فارس تاکید کرد :فرمانداران ،مدیران دستگاه های اجرایی و بطور ویژه دانشگاه علوم پزشکی ضمن نظارت دقیق و مستمر ،با همکاری همه ارکان اجرایی ،قضایی تا ریشه کنی کامل کرونا در پیشگیری و مقابله با این بیماری بطور جدی عمل نمایند.

وی ضمن هشدار به متولیان گفت: سهل انگاری و بی توجهی به امر سلامت همگانی پذیرفتنی نیست و در این کار خستگی و رها کردن کار عواقب غیر قابل جبران دارد.

این مقام مسئول بیان کرد : از عموم مردم فهیم استان فارس درخواست می شود که مواظب سلامتی خود باشند و همچنان کرونا را بعنوان عامل بیماری و مرگ و میر جدی بگیرند.

پایان/