به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا رستگار امام جمعه بخش سیدان در جلسه شورای فرهنگ عمومی که صبح امروز در بخشداری سیدان برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسات شورای فرهنگ عمومی در بخش سیدان تعطیل شد.

رستگار با بیان اینکه برای پیشگیری از ویروس کرونا باید فکر اساسی شود گفت: مردم این بیماری را تمام شده می بینند اما متاسفانه در استان فارس این بیماری اوج گرفته است و پیشگیری از این ویروس یک واجب است.

وی با تاکید بر اوج گرفتن بیماری کرونا در استان فارس، یادآور شد: اوایل شیوع ویروس کرونا نیروهای مردمی با همکاری مسئولین، زحمت و تلاش زیادی را انجام دادند اما اوج این بیماری در حال اتفاق است.

امام جمعه بخش سیدان عنوان کرد: در بحث پیشگیری از این بیماری، نهادهای مذهبی بیشترین تمکین را انجام داده اند.

رستگار افزود: اگر دولت بخواهد رسیدگی کند باید بر بازار نظارت جدی انجام دهد و راه کار مناسب می تواند بهترین عملکرد را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: عزت و ذلت یک شهر به رسانه ها بستگی دارد که با بزرگ نمایی مشکلات و دیگر مسائل می توانند جایگاه شهر را تغییر بدهند.

مردم خطر بیماری کرونا را جدی بگیرند

جلیل اسکندری بخشدار سیدان، بیان کرد: بخش سیدان یک ریشه و اصالت خاص دارد و همگی در برابر حفظ ارزش های دینی وظیفه داریم.

اسکندری با بیان اینکه خانواده ها باید امین فرزندان خود باشند، افزود: خانواده ها باید بیشتر از قبل در رابطه با فرزندان خود احساس مسئولیت کنند.

بخشدار سیدان عنوان کرد: وقتی اماکن مقدس، تفریحی و گردشگری، مساجد و نمازجمعه تعطیل می شود باید مردم خطر بیماری کرونا را بیشتر جدی بگیرند.

وی در پاسخ به به این سوال که چرا مکان های تفریحی بخش سیدان با محدودیت همراه نیست، عنوان کرد: با توجه به ابلاغ بازگشایی این مکان ها، نمی توانیم پذیرای مردم نباشیم گرچه در این خصوص باید مردم نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

در رابطه با ویروس کرونا باید فرهنگ سازی شود

سیدامید سجادیان فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) سیدان، گفت: یکی از مشکلات و دغدغه هایی که مورد بحث است فرهنگ می باشد ولی متاسفانه نسبت به این موضوع اهمیت زیادی قائل نمی شویم.

سجادیان بیان کرد: در بحث فرهنگ همه مسئولیم گرچه در این رابطه کم کاری شده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) سیدان تصریح کرد: در رابطه با ویروس کرونا باید فرهنگ سازی شود چرا که اگر مسائل و نکات بهداشتی را رعایت کنیم و به عنوان یک فرهنگ تلقی شود قطع به یقین در خصوص پیشگیری از این بیماری موفق تر عمل خواهیم کرد.

وی بر مشکلات و مسائل حوزه خبر در بخش سیدان تاکید کرد و گفت: در رابطه با این موضوع باید فکری اساسی انجام بگیرد.

باید از ظرفیت تمام نهادها و ادارات در حوزه مسائل و مشکلات خبر استفاده کنیم

ابراهیم سجادیان رئیس شورای اسلامی شهر سیدان، اظهار داشت: در مسائل فرهنگی باید از آمارهای کاغذی به سمت عمل کردن حرکت کنیم.

سجادیان گفت: مشکل بخش سیدان در حوزه آموزش و پرورش مدرسه نیست بلکه بحث معلم است.

رئیس شورای شهر سیدان تاکید کرد: در رابطه با مسائل و مشکلات حوزه خبر باید از ظرفیت تمام نهاد ها و ادارات استفاده کنیم.

در بخش سیدان باید یک مدیریت آگاهانه صورت بگیرد

علیرضا شیروانی رئیس شورای بخش سیدان، بیان کرد: شاید فراموش کرده ایم که این ویروس جهانی است و وضعیت اقتصادی ایران به گونه ای نبود که همانند دیگر کشورها قرنطینه کامل شود.

شیروانی با اشاره به پیچیده بودن مسئله فرهنگ، گفت: در خیلی از روستاهای بخش سیدان مدارس دوپایه یا چندپایه داریم و اگر مدارس چند روستا در یک نقطه با امکانات بیشتر فراهم شود شاهد پیشرفت بیشتری خواهیم بود.

وی عنوان کرد: اصل هرجامعه بحث آموزش و پرورش است و در سطح بخش سیدان باید یک مدیریت آگاهانه صورت بگیرد.

انتهای پیام/