به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، مکی شهردار مرودشت از آتش سوزی کارخانه آزمایش خبر داد و گفت: کارخانه آزمایش یکی از قدیمی ترین کارخانه های تولید یخچال در کشور محسوب می‌شود که ورودی آن به دلیل نامعلومی دچار حریق شده است .

 وی با اشاره به اینکه ۲۰ آتش نشان با ۵ خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل وقوع حادثه حضور یافتند افزود: پس از تلاش های بی وقفه آتش نشانی موفق به خاموش کردن آتش شدند.

شهردار مرودشت یادآور شد: شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش در ۱۶ اسفند سال ۱۳۳۷ خورشیدی تاسیس شد و از ابتدای سال ۱۳۳۸ فعالیت خود را به صورت رسمی در دو  واحد تهران و مرودشت آغاز کرد.

مکی تصریح کرد: تولیدات این شرکت بر اساس پروانه‌های بهره برداری، انواع کولر آبی، بخاری گازی، آبگرمکن گازی، هواساز و هوا کش‌های صنعتی در واحد تهران و انواع یخچال، فریزر، یخچال فریزر، لباسشویی در واحد مرودشت بود.

کارخانه آزمایش مرودشت پس از واگذاری به بخش خصوصی از سال ۱۳۸۸ و به دلیل این که تولیدات آن مطابق نیاز‌های مصرف کننده ساخته نمی‌شد در بازار مصرف دچار بحران شد و این کارخانه از اوایل سال ۱۳۹۱ به دلیل ناتوانی در پرداخت حقوق کارگران نیمه تعطیل شد.

انتهای پیام/