به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، محسن علیزاده در نشست علنی روز یکشنبه، اول تیرماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی گفت: قلب من در آتش سوخت، جنگل‌های زاگرس به طور کامل سوختند، هر ساله طبیعت بی‌نظیر زاگرس و حیات وحش آن در آتش بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی می‌سوزد، چه زمانی باید به خودمان بیاییم.
نماینده مردم  سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جناب آقای کلانتری، رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی میزهای خود را رها کنید، به دل آتش بزنید شاید گرمای سوختن درختان بلوط شما را هم بیدار کند. هیچ فکر کرده‌اید که خسارات وارده به جنگل‌های حوزه زاگرس چند برابر یک بالگرد ارزش دارد؟ هیچ فکر کرده‌اید خسارت وارد شده به این جنگل چه آسیبی به کشور می زند؟ هیچ می‌دانید چه ذخایر ژنتیکی را از دست می‌دهیم؟ می‌دانید هر روزه چند نفر از مردم دلسوز در آتش بی‌خیالی شما آسیب می‌بینند؟
وی گفت: هیچ می‌دانید تا امروز چند نفر گروه‌های مردم‌نهاد و بسیجی جان خود را برای مهار آتش از دست داده‌اند؟ جناب آقای رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی برای سوختن این جنگل‌ها باید هر روز مرثیه خواند اما هیچ فریادرسی نیست، هرروز باید فریاد هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی را برای مردم سر داد، پس شما باید چه کار کنید، مسئولیت شما چیست، چرا در حوزه زاگرس هنوز یک هلی‌کوپتر آبپاش وجود ندارد.
علیزاده در بخش دیگر تذکرات خود خطاب به وزیر نیرو گفت: بعد از گذشت ۴۱ سال از عمر انقلاب برخی از روستاها هنوز آب شرب ندارند، در عین حال شاهد قطعی ۴ ساله برق چاه‌های کشاورزی هستیم، در سال جهش تولید و در اوج نیاز گیاه به آب چرا برق چاه آب کشاورزی را قطع می‌کنید، این قطعی را به سمت کارخانجات پرمصرف ببرید.
انتهای پیام/