به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، هم‌اکنون در تابلوی مغازه‌های فروش طلا در شیراز، قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم بیش از ۸۴۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و  قیمت هر انس طلا بیش از هزار و ۷۵۰ دلار در بازارهای جهانی معامله می شود.

افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی‌های این روزهای طلا و سکه در بازار است؛ قیمت سکه در روزهای اخیر رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده است؛ اما باوجود افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده است و فعالان این بخش می‌گویند که قیمت‌ها متاثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده‌اند.

افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛ قیمت‌های خرید و فروش ارز طی روز جاری نسبت به روز کاری قبل با افزایش همراه بوده است.

هجوم مردم برای خرید سکه، بازار طلا را با کاهش روبه‌رو کرد

رئیس اتحادیه طلافروشان شیراز با اشاره به هیجانات همیشگی مردم در شرایط بحرانی از افزایش خرید سکه طی روزهای اخیر همزمان با سیر صعودی نرخ ارز و طلا خبر داد.

محمدحسین مستغنی در این‌باره بیان داشت: همواره شاهد هستیم در شرایط بحرانی مردم دچار هیجان شده، در بازارهای صعودی خریدار و در بازارهای نزولی فروشنده می‌شوند٬ لذا اکنون هم هجوم مردم به سمت خرید سکه بازار طلا را با کمبود جدی مواجه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه خرید طلای ساخته بسیار اندک بوده و این ناشی از دو عامل افزایش لحظه‌ای نرخ طلا و کاهش مراسم‌های عقد و عروسی به دلیل شیوع کروناست، افزود: این عوامل بازار طلا را با رکود جدی روبه‌رو کرده است.

رئیس اتحادیه طلافروشان شیراز گفت: در مورد فروش هم همین‌گونه است و در شرایط فعلی شاهد فروش طلا برای خرید مسکن و امثال آن نیستیم.

مستغنی با تاکید بر اینکه دولتمردان هیچ جواب قانع‌کننده‌ای برای این افزایش قیمت افسارگسیخته ندارند، اظهار داشت: رئیس کل بانک مرکزی بجای پاسخ‌دادن به این افزایش‌ها می‌گویند آهنگ پخش کنید! رئیس دولت هم از زمانی که دلار چهار هزار و ۷۰۰ بود تا الان که بیش از ۲۰ هزار تومان است، می‌گویند اوضاع گذراست و ماجرا کنترل می‌شود!

این فعال اقتصادی بیان کرد: هیچ اراده‌ای برای کنترل این اوضاع وجود ندارد و افزایش سرسام‌آور این قیمت‌ها تماما سیاسی است که بر کالاهای جهانی تاثیر می‌گذارد.

تا کی باید منتظر بی سروسامانی و رکود شدید بازار سکه باشیم؟!

حال این نکته قابل ذکر است که بازار ارز و سکه که افسارگسیخته٬ رو به افزایش است و دولتمردان از حباب سخن می‌گویند، چگونه و چه زمانی قرار است این حباب ترکیده و شرایط را به ثبات نسبی برساند؟!

دولت که همواره از تحت کنترل بودن شرایط و گذر از این بحران سخن می‌گوید، چه ضمانتی برای اجرای این ادعا دارد؟!

تا کی باید منتظر بی سروسامانی این بازار بی درو پیکر و رکود شدیدی که به دنبال دارد٬ باشیم؟!

انتهای پیام/