به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت، جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان برگزار شد.

رهام پیکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت وضعیت شیوع ویروس کرونا در جامعه را خطرناک توصیف کرده و اظهار داشت:بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و جدی نگرفتن خطر، شاهد افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به این بیماری هستیم.

رئیس شورای تامین شهرستان با انتقاد از برگزاری مراسمات ختم و مداحی در محل گلزار شهدا گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از طریق کانون مداحان به کلیه مداحان تذکرات لازم را بدهد تا از برپایی مراسم خودداری نمایند و شبکه بهداشت نیز برای مداحان متخلف طبق ماده ۶۸۸ از طریق دادستانی اعلام جرم نماید.

پیکری ادامه داد: جهت جلوگیری از برپایی مراسم و تجمع مردم، از ورود خودرو و همچنین صندلی و هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی به گلزار شهدا جلوگیری به عمل می آید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان مرودشت در وضعیت قرمز قرار گرفته است، موضوع تعطیل شدن و عدم اقامه نمازجمعه و جماعات توسط امام جمعه محترم پیگیری خواهد شد.

پیکری افزود: سالن های ورزشی که در زیر زمین قرار دارند یا تهویه مطلوب ندارند باید تعطیل شوند و بقیه سالن‌ها نیز تنها با یک سوم ظرفیت میتوانند فعالیت کنند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در خصوص تالارهای عروسی نیز گفت: تالارها فقط با یک سوم ظرفیت اجازه برپایی مراسمات عروسی و… را دارند و میزبان نیز موظف است لیست اسامی کلیه میهمانان همراه با شماره تلفن آنها را به مسئول تالار و شبکه بهداشت و درمان اعلام نماید ضمناً کلیه پروتکل های بهداشتی در خصوص فاصله‌گذاری، عدم تجمع و توزیع ماسک نیز باید اجرایی شود.

فرماندار ویژه مرودشت در پایان تاکید کرد: مردم شریف شهرستان باید توجه داشته باشند که این بیماری نه تنها تمام نشده بلکه آمار ابتلا به آن افزایش چشمگیری نیز داشته است که خطر زیادی را متوجه جامعه و مردم نموده است لذا کلیه مردم باید توصیه‌ها و پروتکل های بهداشتی را به صورت جدی رعایت نمایند.

 انتهای پیام/