به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان به نقل از روابط عمومی پلیس فارس، اسماعیل زراعتیان گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا کشفیات جرائم سایبری طی سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۵۶ درصد افزایش‌یافته است.

وی افزود: هرچند برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز در این بازه زمانی، کاهش ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد اما هنوز جرائم مالی در صدر پرونده‌های پلیس فتا قرار دارد.

زراعتیان گفت: مجرمان فضای سایبری به دلیل فعال شدن رمزهای یک‌بارمصرف (پویا) با تغییر روش به سمت کلاه‌برداری‌های رایانه‌ای، پیامکی و تلفنی روی آورده‌اند و همین امر باعث افزایش ۲۰۰ درصدی این نوع جرائم در ۳ ماهه نخست سال جاری شده است.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت؛ هتک حیثیت، نشر اکاذیب و انتشار تصاویر خصوصی افراد را از دیگر جرائمی برشمرد که از ابتدای سال جاری تاکنون بیشترین فراوانی را در پرونده‌های فتا داشته‌اند.

این مقام انتظامی عدم آگاهی کاربران نسبت به عواقب نشر و ارسال مطالب کذب و توهین‌آمیز، به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی و خصوصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را از دلایل افزایش این‌گونه جرائم برشمرد و به شهروندان هشدار داد: از اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خصوصاً عکس و فیلم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

انتهای پیام/