به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی با گلایه از بی‌توجهی بسیاری از مردم استان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کاهش حساسیت جامعه نسبت به شیوع ویروس کرونا، از مواجهه با موج فزاینده مبتلایان کرونا و نیاز به بستری آن‌ها خبر داد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد افراد مبتلابه ویروس کرونا، ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است و با ادامه این روند مجموعه سلامت فارس برای خدمت‌رسانی بهداشتی و درمانی با چالشی بزرگ روبرو می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سهل‌انگاری در رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی و حضور مردم در مکان‌های شلوغ، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عروسی و عزاداری بدون رعایت اصول بهداشتی، عامل گسترش بیماری کووید۱۹ است.

لطفی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و پر رفت‌وآمد، از مردم استان خواست برای مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری با مجموعه سلامت فارس همکاری کنند.

وی گفت: تمام مدیران دانشگاه، پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و کارشناسان بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کروناویروس و حفظ سلامت همه افراد جامعه با تمام توان در تلاش هستند و رعایت اصول بهداشتی از سوی هم استانی‌های عزیز می‌تواند پشتوانه و امید مدافعان خط مقدم سلامت برای شکست این ویروس منحوس باشد.

انتهای پیام/