به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا رستگار امام جمعه بخش سیدان در گفتگو با ما در رابطه با آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی اظهار داشت: حق الناس حقوقی است که انسان در رابطه با دیگران و هم نوعان خود باید رعایت کنند.

رستگار با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه خداوند حقوق بندگانش را مقدم بر حقوق خود قرار داده است در ادامه افزود: کسی که حقوق دیگر هم نوعان خود را رعایت کند، حقوق خداوند را نیز رعایت خواهد کرد.

امام جمعه بخش سیدان تاکید کرد: رعایت نکردن حقوق دیگران حتی اگر انسان در گروه عابدترین و صالح ترین بندگان قرار گیرد باعث گرفتاری انسان در فردای قیامت خواهد شد.

وی گفت: رعایت نکردن و نادیده گرفتن حقوق دیگرن ارتباط مستقیم با عدالت خداوند دارد.

ادای حق الناس از حق الله مهم تر است

رستگار حقوق انسان ها را برای خداوند با اهمیت برشمرد و عنوان کرد: مولای متقیان در این باره می فرماید ادای حق الناس از حق الله مهم تر است.

امام جمعه بخش سیدان یادآور شد: رعایت نکردن حق الناس آثار منفی و تبعات بدی را برای انسان ها به دنبال دارد که در روایات دینی اهل بیت عصمت و طهارت آمده است تمام گناهان با توبه بخشیده می شود جز حق الناس که با ادای حق و رضایت دیگران بخشیده می شود.

بدون شک آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی حق الناس است

وی تصریح کرد: بدون شک آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی توسط برخی از افراد حق الناس قطعی و یقینی است که باید پرهیز شود.

رستگار گفت: آتش زدن کاه و کلش باعث بروز مشکلاتی هم چون آلودگی هوا، ناراحتی مردم و ضرر رساندن به بیماران تنفسی را به دنبال دارد که باید از این عمل پرهیز شود.

امام جمعه بخش سیدان بر آتش نزدن بقایای کشاورزی تاکید کرد و در ادامه بیان کرد: ایجاد دود سیاه و غلیظ که از آتش زدن کاه و کلش به وجود می آید منجر به تصادفات زنجیره ای و کشته شدن انسان های بی گناه در جاده ها می شود که این حق الناس است.

انتهای پیام/