به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، جلیل اسکندری بخشدار سیدان در گفتگو با ما اظهار داشت: این روزها سلامتی و زنده ماندن سهم کسانی است که نکات بهداشتی و اصول فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و ماسک می زنند.

بخشدار سیدان با تاکید بر شرایط سخت کرونایی گفت: لزومی ندارد که مردم عزیز در این شرایط سخت کرونایی برای ترددهای بی مورد، خارج از خانه، بازار گردی، خیابان گردی و طبیعت گردی و مراسمات برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به گذشت ۵ ماه از اعلام شیوع بیماری کرونا تاکید کرد: این روزها در سطح کشور، استان، شهرستان و بخش سیدان افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ را شاهد هستیم.

مسئول ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در بخش سیدان عنوان کرد: میزان مبتلایان و مرگ و میر رو به افزایش است و علت افزایش تعداد مبتلایان کرونا بخشی کاهش محدودیت ها و بخشی دیگر عدم توجه مردم به نکات بهداشتی، اصول فاصله اجتماعی و تردد های بی مورد می باشد.

عادی شدن وضعیت اپیدمی بیماری کرونا برای مردم

این مقام مسئول بر رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد و در ادامه افزود: با توجه به شرایط موجود، ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا برای سلامت بیشتر افراد جامعه به صورت عاجل و جدی تصمیم به بازگشت بعضی محدودیت ها گرفته است طوری که باید به گونه ای تصمیم گیری شود که مردم بیشتر نکات بهداشتی و اصول فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند.

بخشدار سیدان یادآور شد:بیشترین نگرانی این روزها برای این است که متاسفانه وضعیت اپیدمی این بیماری برای عموم مردم عادی شده است و بخش زیادی از مردم عزیز اصول بهداشت فردی و اجتماعی و فاصله گذاری را رعایت نمی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام وزارت بهداشت، ستاد پیشگیری استان و شهرستان، به طور رسمی خواسته شده است، به خصوص در مکان هایی که میزان شیوع و آلودگی کرونا روبه افزایش است محدودیت های کنترل شده بیشتری اعمال و اجرا شود.

مسئول ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در بخش سیدان خاطرنشان کرد: بخش سیدان نیز با تصمیمات و محدودیت های انجام گرفته برای مراسمات عقد و عروسی، ترحیم و چگونگی تردد در مکان های سرپوشیده و سرآسیاب که اصلی ترین و پرتردد ترین مرکز تفریحی سیدان است.

بخشدار سیدان افزود: منطقه تفرجگاهی سرآسیاب سیدان از این جهت با محدودیت ها همراه شد که افراد زیادی از اقصی نقاط شهرستان، استان و حتی خارج از استان به این تفرجگاه مراجعه می کنند و به صلاحدید ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا شهرستان و بخش تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

سیدان در نزدیکی وضعیت قرمز کرونا

اسکندری هدف اصلی این محدودیت را سلامت اقشار مختلف مردم  دانست و گفت: برای حفظ سلامت و جان اهالی و ساکنین شهر سیدان، فاروق و روستاهای تابعه این تصمیملات گرفته شده است هر چند که مشکلات و محدودیت هایی را برای باغداران فراهم کرده که از تعامل و صبر و حوصله آنان سپاسگزاریم.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به آمارهای اعلام شده، میزان رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی مرتبط با کرونا از سوی مردم و در اصناف و اماکن عمومی از حدود ۸۰ درصد به ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: لزومی ندارد که مردم  در این شرایط سخت کرونایی، برای ترددهای بی مورد، خارج از خانه، بازار گردی، خیابان گردی و طبیعت گردی و مراسمات برنامه ریزی کنند.

مسئول ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در بخش سیدان گفت: استان فارس در شروع موج دوم و ابتدای اپیدمی کرونا است و وضعیت این بیماری در کشور به خصوص شهرستان مرودشت و بخش سیدان به هیچ وجه عادی نیست و به وضعیت قرمز نزدیک است.

بخشدار سیدان عنوان کرد: اگر مردم نکات بهداشتی و اصول فاصله گذاری اجتماعی، به خصوص زدن ماسک را رعایت نکنند ویروس کرونا می تواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن ما را شکست بدهد.

انتهای پیام/