به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اخلالگران در شبکه توزیع هزاران تن محصولات پتروشیمی از طریق سرقت و تبانی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم و اخلالگران نظام اقتصادی استان فارس به ریاست قاضی سید محمود ساداتی و مستشار این دادگاه قاضی محسن رجایی‌نیا برگزار شد.

در ابتدای این دادگاه که به‌صورت علنی برگزار شد قاضی هادی زارع نماینده دادستان ضمن قرائت کیفرخواست از دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم و اخلالگران نظام اقتصادی استان فارس رسیدگی و صدور حکمی قانونی را خواستار شد.

قاضی ساداتی رئیس دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم و اخلالگران نظام اقتصادی کشور در خصوص جرائم این متهمین ردیف اول و دوم این پرونده گفت: متهم ردیف اول و دوم این پرونده ابراهیم حیدری و داریوش کریمی از کارمندان رسمی پتروشیمی مرودشت با تشکیل باندی سازمان‌یافته و شبکه‌ای متشکل از نگهبانان دروازه‌های ورودی و خروجی، اتاق بارگیری، برخی از کارمندان شاغل در نوبت‌های باسکول و تعدادی از دلالان کود شیمیایی و رانندگان کامیون اقدام به سرقت عمده کود شیمیایی و محصولات پتروشیمی با هماهنگی و همکاری سایر اعضای این باند سازمان‌یافته کرده بودند و از این طریق محصولات را خارج از شبکه رسمی دولتی توزیع و به فروش رسانده‌اند.

توزیع و فروش بیش از ۲۰۰ هزار تن کود شیمیایی اوره از راه‌های غیرقانونی

وی در ادامه به ۵۲ متهم این باند سازمان‌یافته اخلال شبه توزیع محصولات پتروشیمی نیز اشاره کرد و افزود: این متهمین از اعمال بزهکارانه و زد و بند‌های مالی به‌صورت شبکه‌ای اقدام به توزیع و فروش بیش از ۲۰۰ هزار تن کود شیمیایی اوره از راه‌های غیرقانونی کرده که از این طریق بیش از ۱۷۴۰ میلیارد ریال وجوه غیرقانونی کسب نمودند که این امر موجبات کمبود کود شیمیایی با قیمت مصوب دولتی گردید.

گفتنی است، در اولین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران نظام اقتصادی استان فارس پرونده سرقت و توزیع خارج از شبکه محصولات پتروشیمی شیراز، تعداد ۱۲ تن از ۵۲ متهم این پرونده به همراه وکلای خود در جلسه دادگاه حاضر و متهمین این پرونده پس از تفهیم اتهام ضمن حضور در جایگاه متهمین به دفاع از اتهامات انتسابی خود پرداختند.

همچنین در ادامه وکلای مدافع این ۱۲ متهم نیز با ارائه لوایح به دفاع از موکلین خود پرداختند.

لازم به ذکر است؛ رسیدگی به اتهامات ۵۲ متهم این پرونده به‌صورت مستمر در هفته آتی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم و اخلالگران نظام اقتصادی مستقر در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار خواهد شد.

مجتمع پتروشیمی شیراز یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین واحد‌های تولیدی در حوزه محصولات پتروشیمی است که در شهرستان مرودشت مستقر است.

انتهای پیام/