به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، سید تقی لقمانی در حاشیه بازدید از تخت جمشید، گفت: طی روز‌های اخیر و در حین انجام فصل چهارم کاووش‌های باستانشناسی در محدوده آبراهه و کانال‌های انتقال آب مجموعه تخت جمشید، بقایای بیش از ۱۰ اسکلت انسانی کشف شده است.
او این کشف را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و یادآور شد: بقایای اسکلت‌های کشف شده قطعا اطلاعات جدیدی را پیرامون زندگی نیاکان ما در بر خواهد داشت و پاسخ‌های را برای پرسش‌هایمان در بر دارد.
لقمانی با اشاره به اینکه اسکلت‌های کشف شده، متعلق به اجسادیست که تدفین نشده بودند، گفت: نتایج تحقیقات بر روی این اسکلت‌ها بر دانسته‌هایمان از تمدن ایرانی خواهد افزود.
به گزارش طلوع سیدان معاون استانداری فارس در خصوص ساماندهی تخت‌جمشید نیز گفت: ساماندهی این اثرجهانی از اولویت‌ها به شمار می‌رود، البته بخشی از آن انجام شده و بخش دیگری نیز در دستور کار قرار دارد.

بهره بری مناسب از فضای گردشگری در مجموعه تخت جمشید

این مقام مسئول با بیان اینکه بخشی از ورودی تخت جمشید ساماندهی شده است، گفت: بحث مجموعه چاه و جنگل اطراف، آبیاری درختان موجود، ساماندهی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، جابه جایی پارکینگ کنونی و استقرار آن در میدان ملل و … از موارد در دستور کار قرار دارد.
لقمانی با تاکید بر اهمیت فضای گردشگری در تخت جمشید تصریح کرد: با جابه جایی پارکینگ، این امکان برای گردشگران فراهم می‌شود که در مسیر ۴ کیلومتری میدان ملل تا محوطه تاریخی تخت جمشید، بهره مناسب‌تری از فضای گردشگری ببرند.
معاون استانداری فارس با اشاره به موضوع اقدامات مرتبط با حریم مرودشت، عنوان کرد: بحث ساماندهی حد فاصل میدان تمدن تا میدان ملل، مد نظر بوده و مقرر شد شهرداری مرودشت نیز اقداماتی را انجام دهد که بخشی از مجوز‌های کار در سطح استان صادر شده و بخشی از مجوز‌ها هم در سطح ملی در حال انجام است.
منبع: ایسنا

انتهای پیام/