به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، طی سال‌های اخیر مشکلات مربوط به آسفالت معابر شهری در بیشتر شهرها، از جمله مسائلی بوده که شهرداری‌ها با آن دست‌ به‌ گریبان بوده‌اند و در این میان شهر سیدان، محلات و مناطق مختلف آن همانند دیگر نقاط، از کیفیت پایین معابر شهری و به‌ طور خاص کیفیت آسفالت خیابان‌های اصلی و فرعی رنج می‌برد.

رعایت نکردن استانداردها هنگام تولید آسفالت موجب کاهش کیفیت آن شده است که علاوه بر کیفیت پایین آسفالت در برخی مناطق و محله‌ها هنوز کوچه‌های خاکی به چشم می‌خورد.

یکی از مسیرهای پرتردد که سال‌ها است با نبود آسفالت دست‌وپنجه نرم می‌کند، راه ارتباطی محله علی‌آباد به سیدان از مسیر مدرسه شبانه‌روزی این شهر هست که باعث آزرده‌خاطر شدن مردم این محله شده است.
 
این مهم را نباید فراموش کرد که بسیاری از خیابان‌های شهر سیدان از سال‌ها قبل بارها برای اجرای طرح‌های گازرسانی، فاضلاب، آب، مخابرات و برق، حفاری‌ شده است که نوار حفاری یا بدون ترمیم رها گشته یا بدون زیرسازی به شکل غیراصولی‌ترمیم شده است.

 شهرداری در مقابل عوارضی که از مردم دریافت می‌کند، خدمات ارائه دهد

یک شهروند سیدانی در این خصوص گفت: نزدیک ۲ سال است که محله علی‌آباد از سمت شورای شهر و شهرداری خدماتی دریافت نکرده است.
 
سیدمهدی سجادیان تأکید کرد: در این مدت در رابطه با پروژه آسفالت این محور، مکاتبات اداری زیادی صورت گرفت اما همگی بدون نتیجه خاتمه یافت.

وی بیان کرد: این مسیر به جهت تردد زیاد یکی از راه‌های اصلی بین محله علی‌آباد به سیدان محسوب می‌شود و از اهمیت زیادی برخوردار است و به این دلیل که مسیر تردد هیچ‌ یک از مسئولین نیست، مورد بی‌مهری قرار گرفته است.
 
سجادیان با بیان اینکه آسفالت شدن این مسیر، دغدغه خانواده‌ها برای کاهش در هزینه سرویس مدارس را برطرف می‌کند، یادآور شد: از مسئولان شهرستان و استان خواستاریم در خصوص پروژه آسفالت این محور، نهایت لطف و همکاری را داشته باشند تا برگ زرینی را از خود به یادگار بگذارند.

 دیگر شهروند محله علی‌آباد اظهار داشت: در زمانی که این محله روستا بود و بودجه دهیاری را داشت، خدمات بیشتری را دریافت می‌کردیم اما از زمانی که به یکی از محله‌های شهر سیدان تبدیل شد هیچ‌گونه خدماتی دریافت نکرده‌ایم.

فاطمه جعفری تأکید کرد: برای این پروژه در هر زمانی که به مسئولان رجوع کرده‌ایم هر کدام، یک اداره را مقصر می‌داند و هیچ پاسخ قطعی دریافت نکردیم.

وی تصریح کرد: شهرداری در مقابل هزینه‌هایی که از مردم دریافت می‌کند باید خدمات هم ارائه دهد اما این محله از خدمات شهرداری بی‌بهره بوده است.
 
این شهروند گفت: اگر این مسیر آسفالت شود، می‌تواند یکی از مسیرهای پیشنهادی برای پیاده‌روی بانوان و دوچرخه‌سواری قرار گیرد اما باید مسئولین همت کنند تا این پروژه به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: مسئولین و مردم باید بپذیرند که محله علی‌آباد جزئی از شهر سیدان است و باید از خدمات شهری استفاده کند.

 پاس‌کاری محله علی‌آباد بین مسئولان

رئیس شورای اسلامی شهر سیدان نیز در رابطه با معضل آسفالت شهری در مسیر محله علی‌آباد به سیدان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مسیر محله علی‌آباد به سیدان که چندین سال با معضل آسفالت همراه است در محدوده قانونی شهر نیست.

ابراهیم سجادیان گفت: این مسیر در حریم شهر قرار دارد و با توجه به هزینه‌ای که پیش‌بینی‌شده است، آسفالت این مسیر با اداره راه و راهداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر سیدان تصریح کرد: آسفالت این مسیر جزء وظایف شهرداری نیست گرچه پیگیری‌ صورت گرفته تا پروژه آسفالت این مسیر انجام شود.

 مسئول اداره راهداری شهرستان مرودشت در گفتگو با ما بیان کرد: این مسیر راه ارتباطی کشاورزی است و از این‌ جهت که حریم راه رعایت نشده است، آسفالت آن با اداره جهاد کشاورزی است.

با حضور خبرنگار ما در محل بخشداری سیدان، بخشدار سیدان نیز در همین راستا با مسئولان اداره راه و شهرسازی، راهداری شهرستان مرودشت تلفنی برقرار کرد و خواستار پیگیری مشکلات زیرسازی و آسفالت محله علی‌آباد شهر سیدان شد.

جلیل اسکندری عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و گلایه‌های بسیاری از مردم در این رابطه در اولین فرصت جلسه‌ای با حضور مسئولین شهرستان و بخش سیدان در محل بخشداری برگزار خواهد شد تا مشکلات این پروژه با همکاری مسئولین و خیرین تسریع و رفع شود.

انتهای پیام/