به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر عبدالرضا قاسم پور، رنگ بندی نقاط مختلف استان فارس در خصوص مراقبت کووید ۱۹ برای فعالیت مدارس و مراکز آموزشی استان را اعلام کرد.
معاون استاندار فارس و جانشین در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تا تاریخ ۱۲ شهریور شهرستان‌های قرمز استان شامل: شیراز، آباده، سپیدان، لامرد، بوانات، کازرون، ممسنی، سروستان، پاسارگاد، خرامه، جهرم می‌باشند.

شهرستان مرودشت در وضعیت زرد کرونا

قاسمپور گفت: شهرستان‌های زرد استان نیز شامل: فراشبند، داراب، خرم بید، زرین دشت، قیر و کارزین، استهبان، ارسنجان، اقلید، فیروزآباد، کوار، کوهچنار، زرقان، مهر، مرودشت، نی ریز، خفر، لارستان، اوز، خنج، فسا، گراش می‌باشند.
معاون استاندار فارس و جانشین در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین گفت: شهرستان‌های سفید استان نیز شامل: بختگان، رستم، بیضا، سرچهان می‌باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز نحوه حضور دانش آموزان در مدرسه برای روز شنبه ۱۵ شهریور ماه را بر اساس این وضعیت و همچنین دستورالعمل بازگشایی مدارس که از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده را اعلام کرد.
به گزارش طلوع سیدان فرهاد اسماعیلی افزود: بر همین اساس دانش آموزانی که در رنگ بندی وضعیت انتشار کووید ۱۹ در وضعیت سفید قرار دارند، می‌توانند با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری در کلاس‌های درس در مدارس شرکت کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: در نقاطی از استان فارس که وضعیت آنها قرمز اعلام شده، همه کلاس‌های درس به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و سایر روش‌های الکترونیکی از قبیل آموزش‌های ارائه شده از شبکه‌های تلویزیونی تشکیل خواهد شد.
اسماعیلی در ادامه گفت: در شهرستان‌ها و نقاطی از استان فارس که وضعیت آنها زرد اعلام شده، دانش آموزان بر اساس برنامه ریزی مدیران مدارس همانند ۲ نوبته کردن مدارس، به صورت حضوری و همچنین روش غیر حضوری از طریق شبکه شاد و سایر روش‌های الکترونیکی در کلاس‌های درس شرکت خواهند نمود.