به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، چندی پیش بود که فائزه هاشمی، فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی در موضعی انتقادی نسبت به جریان مرکزی و مدیریتی اصلاح طلبان عنوان کرد که یکی از احزابی تازه تاسیس که فرزند حزب مشارکت است و به حزب مشارکت دو معروف است پدرسالار اصلاح طلبان است.

راه دانا نوشت: سخنان فائزه هاشمی که حاکی از واکنش به این موضع بود که حزب کارگزاران پدرسالار جریان اصلاحات است معطوف به این موضوع شد که وی با رد این مسئله آنرا به حزب اتحاد ملت نسبت داد.
وی با بیان اینکه کارگزارانی که چندین سال است تقریبا در جریان اصلاحات تصمیم گیر مؤثر نیستند چگونه می‌خواهند نقش پدرسالاری را ایفا کنند. گفت: «اینکه کارگزاران نقش پدرسالارانه را در جریان اصلاحات بازی می کنند درست نیست. جریانی که پدرسالار است حزب اتحاد  ملت است که نزدیکترین به آقای خاتمی است.

سخنان فرزند هاشمی رفسنجانی به مذاق «آذر منصوری»، قائم مقام حزب اتحاد ملت خوش نیامد

فائزه هاشمی افزود: جریان اصلاحات را آقای خاتمی رهبری می‌کند و ایشان هم بیشتر تحت تاثیر نظرات و افکار حزب اتحاد  ملت است.مواردی بوده که کارگزاران با آقای خاتمی در یک موضوعی بحث کرده‌اند، پیشنهاد دیگری داده‌اند اما ایشان بدون منطقی آن را قبول نکرده یا منطق ضعیفی داشته که قابل قبول نبوده است.
سخنان فرزند هاشمی رفسنجانی به مذاق «آذر منصوری»، قائم مقام حزب اتحاد ملت خوش نیامد و وی در پاسخ به اظهارات وی گفت: «موضوع پدرسالاری حزب اتحادانتقادی است که تازگی ندارد.»
وی افزود: «مجمع روحانیون در جریان تصمیم گیری جمعی اصلاح طلبان دخالتی نمی کنند. در هر حال آنها هم به عنوان یک تشکل ریشه دار مواضع خود را مطرح می کنند. اما با توجه به اینکه تصمیمات اصلاح طلبان حداقل بعد از انتخابات ۹۲وجه جمعی و ائتلافی به خود گرفته است، همه احزاب و گروهها و شخصیت ها دیدگاههای خود را مطرح می کنند و تصمیمات به صورت جمعی گرفته می شود.نه آقای خاتمی و نه هیچ تشکل دیگری خود را پدر سالار اصلاح طلبان نمی دانند.»

در هیچ انتخابات دیگری اینطور چوب حراج به اعتبار اصلاح طلبان نخواهیم زد

این عضو حزب اتحاد ملت بیان کرد: «در کنار ضعف تشکیلاتی اصلاح طلبان حذف انتخابات آزاد موجب پدید آمدن آفتی در بین اصلاح طلبان شد که من نامش را فرصت طلبی می گذارم.یعنی گروهی که در بزنگاهها به دنبال زندگی و کار خود هستند و در انتخابات سرو کله شان پیدا می شود و حرفشان هم این است که اگر همه را رد صلاحیت کردند ما هستیم. غیر قابل کتمان است عملکرد عده ای از این افراد به اعتبار اصلاح طلبان ضربه زده است. به همین دلیل ما در انتخابات ۹۸به کاندیداهای نیابتی تن ندادیم و در هیچ انتخابات دیگری اینطور چوب حراج به اعتبار اصلاح طلبان نخواهیم زد. »
آنچه در جریان اصلاح طلب این روزها در حوزه اختلافی رخ عیان می کند بیشتر از اینکه موضوع اختلاف بر سر پدرسالاری این جریان باشد حاصل بی اعتبار این جریان سیاسی است. این درحالی است که کیک قدرت در جریان اصلاحات همواره به دست گروهی انحصار طلب قدرت بوده است که در این میان کارگزاران و اتحاد ملت در کنار شواری مشورتی که در صدر رئیس دولت اصلاحات وجود دارد همواره عنان کار را از کف دیگر احزاب و جریان های سیاسی گرفته است. موضوع نو اصلاح طلبی به سبب همین انحصارطلبی قدرت در جریان اصلاحات شکل گرفت و جوانان این جریان سیاسی همواره نسبت به اینکه با همه ادعاها مشارکتی در قدرت ندارند، معترض هستند.
انتهای پیام/