به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست امشب و در ادامه بررسی تبصره های هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، احکام هزینه‌ای تبصره (۱۴) را تصویب کردند.

این احکام در خصوص ساز و کار هزینه‌کرد بخشی از درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه‌هاست که با ۱۸۹ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

احکام هزینه‌ای تبصره (۱۴) به شرح زیر است؛

«الف) ۱ – سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است بدون نیاز به ابلاغ و تخصیص از سوی سازمان برنامه وبودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف مربوط مطابق جدول مذکور و بند (الف) تبصره (۱۸) و ردیف محرومیت‌زدایی مندرج در جدول ۳- ۱۰ اقدام کند.

۳-  عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حامل‌های انرژی موضوع ماده (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده و جداول پرداختی‌ها (مصارف) این تبصره، پس از وصول، ظرف مدت یک‌ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شود.

بند (ب) تبصره (۱۴) عبارت است از: سازمان هدفمندسازی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حسب مورد مکلفند نسبت به ثبت‌نام و پرداخت یارانه هدفمندی و نیز معیشتی و سایر یارانه‌ها به کلیه افراد از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت‌نام نکرده اند و افرادی که منصرف شده‌اند، اقدام نمایند. عدم ثبت‌نام یا تأخیر در ثبت‌نام و عدم پرداخت یارانه هدفمندی و نیز یارانه معیشتی و سایر یارانه‌ها تخلف محسوب و مسئولیت آن بر عهده کلیه مدیران ذیربط است، این تخلف قابل رسیدگی در مراجع ذیصلاح است.

در بند (د) این تبصره نیز آمده است:

۱- منابع جدول این تبصره پس  از تأمین به صورت کامل به مصارف آن می‌رسد و هزینه‌کرد آن در غیر مصارف جدول تخلف محسوب می‌شود. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف است گزارش اقدامات را هر سه ماه یک بار به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ارائه نماید.

۳- تأمین منابع مورد نیاز این تبصره در اولویت است و اجرای مفاد سایر تبصره‌های این قانون نباید منجر به کاهش منابع آن شود».

انتهای پیام/