پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان با هدف معرفی چهره های بخش سیدان و آشنایی بیشتر اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان با این چهره‌ها و افراد اثرگذار، سلسله گفتگوهایی با عنوان « گفتگو با چهره های بخش سیدان» تدارک دیده که به صورت متناوب تدوین و از طریق سامانه‌های اطلاع رسانی و شبکه‌های اجتماعی رسمی پایگاه خبری در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

اولین برنامه از این سلسله گفتگوها، گفتگو با عبداله نبی چهره ماندگار سینما و هنر است که طی آن، وی به بیان خاطرات شیرین از ابتدای شروع به کار این حرفه تا کنون پرداختند.

عبدالله نبی در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۶۳ در روستای روزیان بخش سیدان شهرستان مرودشت متولد و پس از گذراندن دوران مدرسه در مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت فارغ التحصیل شده است. 

در سال ۱۳۹۲ دوره آکادمی بازیگری را شروع و پس از یک سال دوره تخصصی را طی و در اواخر سال ۱۳۹۳ دوره آکادمی و تخصصی کارگردانی را گذرانده که در سال ۱۳۹۵ این دوره را با موفقیت به پایان رسانده است.

فیلم واکنش، دومین اثر به کارگردانی نبی 

 فیلم سرنوشت از سرنوشت با دریافت مجوز رسمی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس  اولین فیلم بلند این هنرمند است که پس از ۱۱ سال این اثر به عنوان اولین فیلم از فیلم سازان استان فارس به جشنواره فیلم سما تهران راه پیدا می کند و واکنش؛ دومین فیلم این هنرمند سیدانی بوده که در سینما فلسطین تهران به نمایش در آمده است.

نبی طی این مدت با ساخت فیلم های متعدد برای جشنواره های مختلف توانسته جایزه اول فیلم کوتاه کیش، جایزه سوم فیلم بلند تجربه و هنر تهران را برای خود به ثبت برساند که این هنرمند تاکنون ۲ فیلم بلند، ۵ فیلم نیمه بلند و ۷ فیلم کوتاه را کارگردانی کرده است.

مدیریت آموزشگاه سینمایی تیرازیس و تدریس در این آموزشگاه از دیگر افتخارات عبدالله نبی است.

نبی در این گفتگو از ساخت فیلم بلند اجتماعی پس از صدور مجوز رسمی تا ۳ ماه دیگر خبر داد.

این هنرمند سیدانی در پایان این گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان گفت: برای تهیه فیلم جدید علاقه مند به استفاده از ظرفیت هنرمندان و هنر دوستان بخش سیدان می باشم و در پروژه‌ های مختلف سعی می‌کنم از این هنرمندان استفاده کنم.

 

خبرنگار: محمد رحیمی

انتهای خبر/