به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری کلاهبردار اسکیمری در پمپ بنزین‌ واقع در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

فرشید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی ارجاع پرونده‌های متعدد برداشت غیرمجاز از کارت‌های بانکی و تخلیه حساب مالباختگان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی نبوده و به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز و دستگاه ATM از حساب مالباختگان در شیراز و تهران برداشت شده است، که شک ماموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق اسکیمر به یقین تبدیل شد.

فرمانده انتظامی مرودشت  ادامه داد: در ادامه تحقیقات ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی متوجه شدند متهم که کارگر پمپ بنزین بوده، از طریق دستگاه اسکیم اقدام به کپی کارت‌های عابر بانک ۱۷ نفر از مشتریان نموده و با سرقت اطلاعات و کپی کارت بانکی شهروندان ، در مجموع مبلغ  ۲ میلیارد ریال از حساب آنها برداشت کرده است.

زینلی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی، ماموران با تلاش شبانه‌روزی و به کارگیری اقدامات پلیسی متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

وی خاطر نشان کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات دقیق ماموران به کپی کردن از کارت شهروندان و برداشت ۲ میلیارد ریال اعتراف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمر، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب را خودشان انجام دهند؛ چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/