به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، عبدالرسول همتی با بیان اینکه طی ۱۵ روز گذشته آمار ابتلا به کرونا به شدت افزایش یافته است، اظهار داشت: در سطح استان فارس با یک جهش بی‌سابقه تعداد موارد مثبت کرونا مواجه شده‌ایم که این موضوع نشانه این است که زنگ خطر کرونا در فارس به صدا درآمده اما شهروندان در مهار این پاندومی همکاری نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان‌های کرونایی در شیراز تکمیل شده است، افزود: هم اکنون ۶۹ نفر از شهروندان به دلیل وخامت حالشان در ای سی یو بستری هستند.

همتی با بیان اینکه برخی تصور می کنند که جوانان به بیماری کویید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند، گفت: میانگین سنی مبتلایان از ۴۴ سال به ۳۹ سال کاهش یافته حتی موارد فوت شدگان در کودکان نیز گزارش شده است.

کرونا را جدی بگیریم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: در حال حاضر ۴ شهرستان لارستان، گراش و جهرم و فسا قرمز در استان وضعیت قرمز اعلام شده به همین منظور مردم استان به ویژه این شهرستان ها باید کرونا را جدی بگیرند.

همتی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس فوت کردند، گفت: مجموع جان‌باختگان در اثر ابتلا به کووید۱۹ در استان تاکنون به ۱۹۴ نفر رسیده است.

همتی بیان کرد: رفتار ویروس تغییر پیدا کرده و خطرناک تر شده است به طوری که میانگین سن ابتلا و فوت، از ۴۴ سال به ۳۹ سال و کودکان زیر ۱۰ سال تغییر یافته است.

بدون کمک مردم، کنترل بیماری امکان‌پذیر نیست

وی اضافه کرد: با اعلام برخی محدودیتها از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و به تبع آن ستاد استانی، فعالیت مترو و اتوبوس، سالن‌های اجتماعات، مراسم ترحیم، رستوران ها، کافی‌شاپ، قهوه‌خانه‌ها، فست‌فودها، تالارهای پذیرایی، از امروز به مدت یک هفته تعطیل است و در صورت رعایت نکردن دستورات بهداشتی و افزایش مبتلایان به کووید۱۹، محدودیت‌ها بیشتر می‌شود.

همتی اظهار کرد: استفاده از ماسک در اداره‌ها ، سازمان‌ها و همه دستگاه‌های اجرایی برای کارکنان و مراجعان الزامی شده و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی براساس قانون برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: بدون کمک مردم، کنترل بیماری امکان‌پذیر نیست و استفاده از ماسک باید به فرهنگی عمومی تبدیل شود.

انتهای پیام/