به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، عنایت الله رحیمی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری بیان داشت: بیشتر واحد‌ها یا بنگاه‌های اقتصادی کوچک متاثر از کرونا، آسیب‌های بسیاری از ناحیه شیوع کرونا متحمل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با اختصاص سهم استان فارس از کرونا بتوان واحد‌ها یا بنگاه‌های کوچک اقتصادی را توانمند کنیم، افزود: هر صنفی که دچار خسارت شده‌اند به ویژه آن‌هایی که تا سقف ۵۰ نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند،  با تشکیل کمیته‌  می‌توانند از این منابع استفاده کنند .

استاندار فارس خاطرنشان کرد: مبلغ اختصاصی تسهیلات کرونا  برای کمک به صنف‌های صنعتی به ویژه گلخانه‌ها که به علت عدم پرواز نتوانستند صادرات داشته باشند همچنین دچار خسارت بسیار شده‌اند مبلغ قابل قبولی است.

رحیمی تصریح کرد: در تصمیمات جدید ، محدودیت برای ورزش و جوانان ایجاد شده به ویژه باشگاه‌های مختلف ورزشی تجمعی و نیز سالن‌های اجاره‌ای، می‌توانند در قالب وام قسمتی از مشکلات را برطرف کنند.

وی در مورد واحد‌های آموزشی که بر اثر کرونا دچار خسارت‌های مالی شده‌اند، بیان داشت: واحد‌های آموزشی  به ویژه  مهدکودک‌ها و  مراکز گردشگری، آژانس‌ها که در زمینه اشتغال جزء واحد‌های تاثیرگذار بوده‌اند،  از تسهیلات کرونا  بهره‌مند می‌شوند.

استاندار فارس اظهار داشت:  با همکاری سیستم بانکی استان فارس به ویژه بانک صنعت و معدن، صندوق توسعه و بانک کشاورزی با ایجاد تامین اعتبار سرمایه‌گذاری، شاهد افتتاح  کارخانه آلومینیم جنوب، فولاد پاسارگاد و دیگر زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی  در استان فارس هستیم.

 رحیمی  گفت: با توجه به  سیستم اقتصادی و بخش اقتصاد که در چند سال اخیر مغفول مانده و در این راستا مقام مقام رهبری  با فرامین خود طی شعار‌های سال، موارد اقتصادی را مورد توجه قرار داده‌اند به همین منظور  باید به گونه‌ای عمل کنیم تا به رونق، تولید و جهش اقتصاد که متاثر از اقتصاد جهانی است، دست یابیم.

انتهای پیام/