به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استودیو سلامت دانشگاه گفت: آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس مرگ ۱۷ هم استانی دیگر طی روز گذشته تاکنون را نشان می دهد که بیشترین میزان مرگ و میر روزانه در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بوده است.

دکتر «عبدالرسول همتی» با بیان اینکه آمار جان باختگان این بیماری در ۴۸ ساعت گذشته به ۳۰ مورد رسیده است، ادامه داد: متاسفانه مجموع جان باختگان ناشی از کروناویروس در فارس، به ۴۱۹ هم استانی رسید.

او اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲۰۵ هزار و ۱۹۷ مورد آزمایش در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان انجام شده که از این تعداد در مجموع، ۲۹ هزار و ۴۶۶ مورد مثبت بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اعلام هزار و دویست مورد بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان های استان، از وخامت شرایط جسمی ۱۱۶ نفر از بیماران خبر داد که در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

شناسایی ۱۰۵۵ مورد مبتلا به کرونا در شهرستان مرودشت

او ادامه داد: ۲۵ هزار و ۳۹۶ نفر نیز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون از مراکز درمانی استان ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی با اعلام آمار تجمعی مبتلایان به تفکیک شهرستان های استان از ابتدا تاکنون گفت: این آمار در شیراز، ۱۲ هزار و ۶۵۵ مورد؛ کازرون هزار و ۳۳۳ مورد؛ *مرودشت هزار و ۵۵ مورد؛* داراب ۷۴۸ مورد؛ کوار ۵۵۷ مورد؛ لامرد ۴۸۴ مورد؛ قیروکارزین ۴۵۶ مورد؛ زرین دشت ۴۲۴ مورد؛ ممسنی ۴۱۵ مورد؛ مهر ۳۸۷ مورد؛ آباده ۳۰۹ مورد؛ فیروزآباد ۳۰۸ مورد؛ فراشبند ۲۶۷ مورد؛ زرقان ۲۵۵ مورد؛ استهبان ۲۴۰ مورد؛ کوه چنار و اقلید هر کدام ۲۱۶ مورد؛ خرم بید ۱۶۴ مورد؛ سپیدان ۱۶۱ مورد؛ رستم ۱۵۸ مورد؛ نی ریز ۱۴۶ مورد؛ پاسارگاد ۱۲۵ مورد؛ خرامه و بیضا هر کدام ۱۰۷ مورد؛ *ارسنجان ۱۰۱ مورد؛* سروستان ۵۹ مورد؛ بوانات ۵۴ مورد و سرچهان ۳۵ مورد بوده و مابقی آمار مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار نسبت به تهاجمی تر شدن و عفونی تر شدن کروناویروس که منجر به افزایش آمار بستری و فوت در استان فارس شده است؛ گفت: آیا وقت آن نرسیده است که برای خود، خانواده و جامعه فکری کرده و توصیه ها را جدی بگیریم؟

دکتر همتی بار دیگر با هشدار جدی نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و آمار قربانیان این بیماری در استان، همه مردم فارس را به همبستگی در شکست کرونا، با رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، پرهیز از برگزاری و شرکت در اجتماعات و رعایت فاصله فیزیکی دعوت کرد.

او همچنین از تمامی کسانی که رعایت استانداردهای بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار داده اند، قدردانی کرد.

پایان/