به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، ایجاد فضای سبز در شهر از چهره مطلوب شهرها برای شهروندان است و یکی از نیازهای ضروری و مطلوب شهرنشینی به شمار می رود.

کیفیت و کمیت فضای سبز در بهبود شرایط محیطی و نشاط اجتماعی نقش موثری را دارد و احتیاجات مردم را از این گونه مکان ها روز افزون می کند.

اما متاسفانه مردم شهر سیدان از نعمت فضای سبز در سطح شهر بی بهره اند و سال هاست شریان های تنفسی شهر با خلط بی مسئولیتی دست به گریبان است و حالش خوب نیست.

اگر در خیابان های اصلی شهر قدم بزنیم، وضعیت خیابان ها و کوچه های فرعی شهر مراتب بدتر است که بدون شک شاهد رویش انواع علف های هرز هستیم.

تمرکز بر انجام امورات روتین از پیش تعیین شده باعث رها شدن فضای سبز شهر  به حال خود شده است

بی مهری مسئولین به این مهم و تمرکز بر انجام امورات روتین از پیش تعیین شده باعث رها شدن فضای سبز شهر  به حال خود شده است به گونه ای که شاهد رویش بی حد و حساب علف های هرز در مکان های از قبل تعیین شده برای ایجاد فضای سبز در سطح شهر خواهیم بود.

پارک و فضای سبز سیدان

 

فضای سبز سیدان

 

یکی از شهروندان سیدانی با انتقاد از کمبود سرانه این شهر در حوزه فضای سبز شهری، پارک‌ ها و بوستان‌ های محله‌ ای گفت: امیدواریم مسئولان، طرح‌ های توسعه فضای سبز شهری را با جدیت بیشتری پیگیری کنند تا خانواده های ساکن در این منطقه به نحوی عادلانه از چنین امکاناتی بهره‌ مند شوند.

یکی از بانوان سیدانی اظهار داشت: ساخت فضاهای سبز شهری ضمن ایجاد مکانی برای تفریح خانواده‌ ها و کودکان به زیبایی شهر و برخورداری از هوای مطبوع نیز کمک می‌ کند.

یکی از کسبه شهر سیدان گفت: ایجاد فضای سبز مطلوب راه‌ حل مناسبی برای بسیاری از مشکلات حاد شهری است که علاوه بر ارتقای کیفیت منظر شهر در مقوله زیبایی‌شناسی و ادراک هویت نیز تاثیر فراوانی دارد.

پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان آماده انعکاس پاسخ‌های مسئولان شهر سیدان در این رابطه است.