به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع سیدان، سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان تعدادی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم اولین جلسه خود را تشکیل داده و رئیس این کمیسیون‌های مهم و تخصصی معلوم شدند. در برخی کمیسیون‌ها نیز اعضای هیئت رئیسه مشخص شده و در برخی دیگر نیز جلسات آتی کمیسیون‌ها تکلیف سایر اعضای هیئت رئیسه کمیسیون‌ها را مشخص خواهد کرد.

ریاست کمیسیون انرژی به فارس رسید

در اولین جلسه کمیسیون تخصصی انرژی مجلس شورای اسلامی که عصر امروز برگزار شد، دکتر فریدون عباسی دوانی نماینده مردم کازرون و کوه چنار موفق شد به ریاست این کمیسیون مهم برسد.

وی در اولین سال حضور خود مجلس توانسته رای اعتماد اعضای کمیسیون انرژی را بدست آورد تا گامی مهم در راه طولانی مجلس یازدهم برای وی و استان فارس باشد.

رضایی‌کوچی برای پنجمین بار رئیس کمیسیون عمران شد

محمدرضا رضایی، نماینده‌ مردم شهرستان‌های جهرم و خفر، با ۲۰ رای اعضای کمیسیون عمران به عنوان رئیس این کمیسیون مجلس یازدهم انتخاب شد.

با کسب این آرا، وی تا یک‌سال دیگر در ریاست کمیسیون باقی خواهد ماند و ریاست وی پنج‌ساله خواهد شد. کمیسیون عمران یکی از مهمترین کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی است.

نماینده فسا سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن شد

در جلسه عصر امروز (یکشنبه، یکم تیر ماه)کمیسیون صنایع و معادن، انتخابات هیأت رییسه برگزار شد که بر این اساس، عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شد و سید احمد رسولی‌نژاد و علی جدی به ترتیب به‌عنوان نایب رییس اول و دوم انتخاب شدند.

همچنین مصطفی رضاحسینی قطب آبادی و بهزاد رحیمی نیز به‌عنوان دبیران کمیسیون صنایع و معادن، معرفی شدند و حجت‌اله فیروزی نیز در جایگاه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم شورای اسلامی قرار گرفت.

اهمیت جایگاه هیئت رییسه بالاخص ریاست کمیسیون در اداره، تنظیم روابط و فعالیت‌های کمیسیون تخصصی از اهمیت خاصی برخوردار است و بالتبع تاثیرگذاری رییس کمیسیون بسیار بالا می باشد بطوریکه مدیران ارشد وزارتخانه‌ها به نظرات، تصمیمات و اقدامات آنها توجه ویژه دارند و عموما مرجع تصمیم سازی و مدیریت امور کشور هستند.

انتهای پیام/